Home » Geen categorie » Social media – wat moet ik doen als ik niet weet wat ik erop moet zetten?

Social media – wat moet ik doen als ik niet weet wat ik erop moet zetten?

door | 26 mei, 2019 | Geen categorie

Tijdens mijn trainingen krijg ik die vraag VAAK. Eigenlijk altijd. Wat ik dan zeg is:

“ga voor je boekenkast staan. Doe je ogen dicht. Haal er een boek uit dat te maken heeft met je praktijk. Hou je ogen dicht. Sla het boek open. Kijk op welke pagina je zit en waar dat hoofdstuk over gaat. Schrijf een stuk tekst over dat onderwerp en zet het op social media.”

De nog luiere variant? Maak een foto van de tekst die je daar leest en deel die op social media. Of nog luier: maak een foto van de voorkant van het boek en zet online dat het een boekenaanrader is. Anders stond dat boek vast niet in je kast, toch ?

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen: maak het jezelf MAKKELIJK. Je hebt zoveel kennis en ervaring, dat kan je niet eens allemaal op social media zetten al zou je het willen!

Wat kun je doen als je geen inspiratie hebt om in 5 minuten een nieuw bericht te maken?
– Wat is jouw thema in je leven op dat moment? Schrijf daar iets over.
– Kijk om je heen, zoek iets wat je mooi vindt of wat je dierbaar is. Maak daar een foto van en schrijf er kort waarom je dit zo mooi / belangrijk vindt.
– Schrijf het verhaal op van die cliënt van die dag of die week. Anderen zullen zich er sowieso in herkennen!
– Wat is één van de thema’s waar je cliënten tegenaan lopen? Geef jezelf 10 sec om er een te bedenken en geef 3 tips om daarmee om te gaan.
– Stel een vraag die te maken heeft met je praktijk. Bijvoorbeeld: “Vul aan… grenzen aangeven betekent voor mij” of “Wanneer heb jij voor het laatst je grens aangegeven en hoe voelde dat?”.
– Pak je favoriete quote en post die
– Maak het persoonlijk. Stel jezelf of je teamleden voor. Als je bijv met paarden / honden werkt, stel die dan eens voor. 
– Als je met producten werkt, licht dan een product uit.
– Laatst een leuke referentie op Facebook gekregen? Maak daar een post van.
– Vertel in een post waarom het interessant is om jouw dienst te kopen
– Vertel wat je te verkopen hebt! Weet je dat de helft van je volgers waarschijnlijk geen idee hebt wat ze bij jou kunnen kopen? 
– Herhaling. In het verleden goede posts gehad? Kopieer de tekst, hergebruik de afbeelding. Het is tegenwoordig al een hele kunst om mensen te bereiken dus wees vooral niet bang dat je “spamt”.
– Geef waarde. Leg bijvoorbeeld uit waarom Hypnose zo waardevol is. Of vertel waarom je met Hypnose werkt. Of vertel hoe hypnose ontstaan is. Of vertel waarvoor hypnose allemaal geschikt is. Of vertel feiten & fabels over hypnose. Je hebt een opleiding gedaan toch? Alles wat je geleerd hebt, kun je gebruiken! Jij weet het allemaal dus jij denkt dat anderen het ook weten, maar dat is niet zo!

Het is niet moeilijk! Je hoeft het ook niet moeilijk te maken voor jezelf. Misschien kost het je in het begin meer tijd. Dat is prima! Als je het maar gaat DOEN.

Waar haal jij je inspiratie vandaan als je het even niet meer weet?

Gerelateerde artikelen

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tweet
Share
Share
Pin