Facebook Advertentie Inspiratie Gids

Uitgebreide gids (50 pagina's) met 3 succesvolle Facebookadvertenties van andere coaches & therapeuten.

 

€37

Ja, die wil ik

Facebook Advertentie Inspiratie Gids

Uitgebreide gids (50 pagina's) met 3 succesvolle Facebookadvertenties van andere coaches & therapeuten.

 

€37

Ja, dat wil ik

Een succesvolle advertentie voor je praktijk, hoe begin je? 

De meeste coaches en therapeuten weten wel dat een advertentie ze meer bereik op gaat leveren, maar ze hebben vaak geen idee waar ze moeten beginnen. 

Herkenbaar? Ik snap het ook. Het is een hele wereld apart! Wellicht heb je al eens wat geld in een advertentie gestoken, en heeft het niks opgeleverd, of durf je niet goed omdat het voelt als een grote berg. 

Eigenlijk moet alles kloppen, en dat is best ingewikkeld. Ik geloof dus in een combinatie van al die dingen samen: een advertentiecampagne met een goede strategie, met advertentiemateriaal dat raakt en helemaal aansluit op waar je cliënt behoefte aan heeft, in een goed ingestelde advertentie, waar je helemaal achter staat.

Hoe fijn zou het zijn om eens in de keuken te kijken bij een andere coach of therapeut? Om te kunnen kijken naar de teksten, de afbeeldingen, de strategie, de landingspagina en vooral ook naar de resultaten?

Precies dit is waarom ik de Facebook Advertentie Inspiratie Gids heb opgezet: een uitgebreide gids van 50 pagina’s waarin ik je meeneem in 3 praktijkvoorbeelden, en dan vooral in de achtergrond en de strategie. Waarom werken deze advertenties zo goed? Wat kun je daar zelf mee? 

Ook als je nooit van plan bent om te gaan adverteren, kunnen deze praktijkvoorbeelden je helpen in je marketing.

 

Inspiratie voor je eigen praktijk

Dit is welke casussen ik behandel in de Facebook Inspiratie Gids:

 

Webinar inschrijvingen voor een paardencoach

Minder dan €2 per nieuwe inschrijving voor haar e-maillijst

Nieuwe aanmeldingen krijgen voor een laagdrempelige workshop voor kinderen 

Makkelijk op te zetten. Loopt al jaren en zorgt voor een ripple effect.

Nieuwe afspraken voor een cranio sacraal behandeling

Deze advertentie heeft al meer dan 116 afspraken opgeleverd 

Ik help je om je praktijk te laten groeien met een advertentie als basis

Hi, ik ben Ilaria! Ik help coaches en therapeuten met hun zichtbaarheid, zodat ze meer cliënten krijgen.

Ondertussen alweer 7 jaar geleden heb ik mijn eerste Facebook advertentie training gevolgd bij Mark Bongers. In 2019 heb ik nog een extra cursus gevolgd bij hem voor gevorderden, om nog beter te snappen hoe adverteren werkt.

Ik weet het nog goed. Ik zat toen voor het eerst in zijn webinar. Ik dacht dat ik al veel van Facebook wist, maar…. ik kwam er tijdens het webinar achter dat ik nog niet eens de helft wist! Adverteren was compleet nieuw voor me. Ik heb me meteen ingeschreven voor zijn cursus adverteren. Die heeft echt mijn leven veranderd.

Ik heb ondertussen al heeeeel veel advertentiecampagnes gemaakt voor coaches en therapeuten en in totaal meer dan €80000 aan advertentiebudget mogen verdelen, wat er zeker ook allemaal weer is uitgekomen. Niet voor grote bedrijven dus, maar echt voor kleine coaches en therapeuten zoals jij. Omdat ik de advertenties maak en manage, heb ik een goed beeld van wat in de praktijk wel en niet werkt.

Adverteren is één van de belangrijkste tools die ik inzet om je zichtbaarheid te vergroten. Ik leer je graag hoe het werkt. Deze gids is een mooie eerste kennismaking, of fijne inspiratie voor als je al adverteert.

 

Ik laat je het hele plaatje zien

Vaak vergelijk je je eigen achterkant, met de voorkant van een ander. Anderen hebben zo’n mooie social media feed, anderen hebben een mooie website, anderen hebben…. Maar het mooie aan de buitenkant, zegt helemaal niks over hoeveel cliënten ze hebben en hoe goed het met hun praktijk gaat! 

In deze gids laat ik je de voorkant én de achterkant zien.

De advertentie die de potentiële cliënt ziet.
De resultaten, die de advertentie heeft opgeleverd en de kosten (ook belangrijk!!)
& de psychologie achter waarom ik denk dat deze het zo goed doen. 

 

Kijk mee met echte praktijkcasusen van coaches & therapeuten

Geen urenlange video’s, maar alles uitgeschreven

Makkelijk te hergebruiken voor je eigen praktijk 

Als je je hierin herkent, dan is deze Facebook Advertentie Inspiratiegids een mooie start!

Je hebt al veel over adverteren op Facebook en Instagram gehoord, maar je durft het nog niet echt aan om er zelf mee aan de gang te gaan. Je wil het in één keer goed doen en wil dus eerst leren hoe het moet.
Je hebt al wel een aantal advertenties geprobeerd, maar je verzandt in alle mogelijkheden. Misschien is er nog niks concreets uitgekomen, of juist wel, en wil je dit vergroten.

Je twijfelt soms aan jezelf. Doe je het wel goed? Marketing is niet je sterkste kant en dat maakt dat je je onzeker voelt. 

Je hebt vaak een gebrek aan inspiratie… Wat moet je nou schrijven? Wat zorgt er nou voor dat volgers ook echt cliënt worden?

Social media werkt al goed voor je praktijk. Je krijgt regelmatig aanvragen van onbekenden en je wil social media nog meer voor jezelf laten werken.

Het lijkt alsof je blijft hangen qua aantal cliënten. Je bent eraan toe om verder en sneller te groeien. 

In deze gids neem ik je mee in 3 praktijkcasussen, waarbij ik het volgende met je deel:

Informatie over de coach of therapeut

Je krijgt achtergrondinformatie over de praktijk waar we voor adverteren. Wat is de doelgroep, focus, strategie of andere belangrijke informatie.

Wat heeft de advertentie opgeleverd?

Ik neem je mee in de statistieken van de advertentie, nog voor je hem gezien hebt, zodat je weet wat het opgeleverd heeft.

Hoe ziet het advertentiemateriaal eruit?

Welke teksten en beeldmateriaal zijn er gebruikt? Wat is de gedachte erachter? Hoe zit de pschologie en opbouw van de tekst in elkaar?

Hoe zit de landingspagina in elkaar?

Welke elementen zijn opgenomen op de pagina waar mensen naar kunnen doorklikken? En waarom?

Wat maakt deze advertentie succesvol?

Hoe komt het dat er nieuwe cliënten uit komen? Wat is de strategie erachter? 

Wat kun je meenemen voor je eigen advertenties?

Wat kun je zelf toepassen als je aan de slag gaat met advertenties?

Hoe adverteren anderen geholpen heeft met het laten groeien van hun praktijk:

Januari 2019 ben ik samen met Ilaria gaan zitten om mijn wensen voor FB adverteren door te nemen. Na een goede intake hebben we een strategie opgesteld die direct succesvol was. We besloten om enkele succesverhalen van mijn clienten te beschrijven. Deze verhaal vormen hebben we telkens in verschillende rondes ‘aangezet’.

Vrijwel direct kwamen er aanmeldingen voor massage behandelingen binnen. De teksten raakten de mensen, ze herkenden zichzelf in het verhaal van een ander. Cijfermatig komt het erop neer dat ik tussen de €15 en €20 kwijt ben aan FB voor 1 behandeling van €62. In veel gevallen hebben de mensen 2 tot 3 behandelingen nodig waardoor ik dus eigenlijk €120 tot €180 omzet maak op een kostenpost van €20.

Het mooie is dat de code 10 maanden later nog steeds werkt!

Ilaria let goed op je wensen en de richting die je uit wilt slaan met je praktijk. Ik had al een beeld wat ik met de advertenties wilde laten zien, Ilaria heeft hierin wat technische zorgen uit handen genomen. Ze denk goed met je mee en houdt je ook de nodige spiegels voor. Ze durft te benoemen wat jezelf misschien liever uit de weg gaat. En juist daarin schuilt haar kracht. Met de hulp van Ilaria heb ik dit jaar de stap kunnen maken van een half gevulde praktijk en daarnaast werken voor anderen naar een goed gevulde praktijk en het niet langer voor anderen hoeven werken. Ilaria doet wat ze beloofd.

Daan den Ouden
VolDaan Massagepraktijk

Eind 2017 liep mijn praktijk op mond tot mond reclame. Mijn clientenbestand steeg, maar te langzaam. Op het moment dat ik samen ben gaan werken met Ilaria aan zichtbaarheid ging het aantal cliënten met sprongen vooruit. Nu 2 jaar later zit de praktijk vol, en ben ik als mens en therapeut enorm veranderd. Ik voel me een ondernemer met een doel. Ilaria heeft me veel inzichten gegeven en me uit mijn comfortzone gehaald. Wat maakt dat ik nu durf te staan voor wat ik doe, mezelf durf te laten zien, en dit vertaald zich terug naar een volle praktijk.
Mede door de gerichte advertentiecampagnes die Ilaria voor mij maakt, behaal ik de doelen die ik me steeds stel.
Ilaria is creatief, denkt snel, en weet voor iedereen een passende marketing te creëren. Ze luistert naar wat en wie je bent, en neemt je steeds dat stapje verder om een doelgerichte succesvolle ondernemer met passie te zijn.
Lieve Ilaria, dank je wel dat je op mijn pad kwam. Ik hoop dat we samen nog veel wegen mogen bewandelen.

Annelies Holl
Massagepraktijk Cura

Op 1 maart 2022, 6 maanden na mijn ontslag, was mijn eerste Facebookadvertentie gepubliceerd.

Binnen 1 dag kwamen er al aanmeldingen voor een eerste sessie. De advertentie liep 10 dagen en het aantal volgers op Facebook groeide ook. inmiddels, 3 weken nadat de advertentie live was gezet, zijn er 10 nieuwe cliënten voor een intake met eerste sessie geweest en zijn er 16 vervolgafspraken gemaakt. Mijn advertentiebudget van € 50 was met de eerste nieuwe cliënt al dik terugverdiend want die leverde met 3 vervolgafspraken een omzet van € 225 op.

Ik ben heel blij met deze boost voor mijn praktijk en dat ik de stap heb genomen om met deze basiscursus aan de slag te gaan. Mijn advertentie kan ik voor de lange termijn inzetten.

Ik was een van de eersten die toegang had tot de Basiscursus Leren Adverteren maar ook de eerste die daadwerkelijk met deze cursus aan de slag ging. Ik was een dankbaar “proefkonijn”.

Ilaria’s hulp is heel waardevol. Zij heeft mij vertrouwen gegeven om op een duidelijke maar vooral liefdevolle manier aan zichtbaarheid van mijn praktijk te werken.

Eveline Sastrokarijo

Refliene Reflexologie

Wat levert adverteren op voor je praktijk?

Je bereikt nieuwe mensen

Iedere ondernemer moet continu weer opnieuw zijn vijver vergroten. Je zoekt altijd weer naar nieuwe mensen, want na een tijdje zijn je cliënten klaar. Met adverteren kun je makkelijk je vijver vergroten.

Je bereikt de juiste mensen

Leuk, die nieuwe mensen, maar ook fijn als zij daadwerkelijk je doelgroep zijn! Anders heb je er alsnog niet veel aan. In het advertentiebeheer van Facebook kun je heel specifiek bepaalde interesses aangeven, zoals bijvoorbeeld “stress” en “burnout” of “interesse in Happinez Magazine”. Je bereikt dus makkelijk die bewuste persoon!

Je bereikt mensen bij jou in de buurt

Je kunt instellen in welke plek je wil adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een straal van 17 km rondom je praktijkruimte. Afstand kan dus nooit meer een bezwaar zijn! Wel zo fijn, aangezien de meeste coaches en therapeuten met trajecten werken.

Oh en nog even belangrijk!

Dat allemaal terwijl je daar niks voor hoeft te doen, behalve dan de advertentie opzetten en aanzetten. Facebook werkt ook als jij slaapt of leuke dingen doet.

En ja, dat opzetten kost natuurlijk tijd. En je investeert geld in Facebook. Toch zie ik adverteren als een soort kleine marketingafdeling binnen je praktijk!

Adverteren zorgt ervoor dat je mensen bereikt die je anders nooit had kunnen bereiken.

Er gebeuren regelmatig wonderen als je start met adverteren! Dat is een kwestie van goed uitdenken, instellen en er dan achterkomen dat het blijkbaar super goed aansluit bij je doelgroep. En soms gebeurt er niks. Of je denkt dat er niks gebeurt… En dan is het een kwestie van opnieuw proberen en bijsturen. Net zoals bij alles in het ondernemerschap. Mijn ervaring is dat de investering er eigenlijk altijd weer uitkomt, alleen weet je van te voren niet hoe en wanneer. 

Aan de slag met de Facebook Advertentie Inspiratie gids

Praktische informatie

 Je krijgt na je betaling meteen een mail met de gids daarin. Je hebt hem dus binnen 10 minuten in je mailbox en kunt wat mij betreft meteen aan de slag :).

Nog even belangrijk

Deze gids neemt je mee in psychologie, tekst en afbeeldingen. Het neemt je niet mee in de technische instellingen en hoe je dit kan opzetten in de praktijk. Als je dat wil, nodig ik je uit voor de Advertentie Masterclass, waar ik je in 2 uur leer om je eerste advertentie te maken.

Heb je de masterclass al? De Advertentie Masterclass heeft andere praktijkvoorbeelden dan deze gids.

 

Korte berichtjes van anderen over hun advertentie

Inspiratie voor je eigen advertentie

Vragen waar je vast antwoord op wil!

Hoe werkt de betaling?

Je kunt betalen via de website en krijgt dan ook meteen een factuur.

Ik ben pas net begonnen, werkt dit ook voor mij?

Ja, ik denk dat het altijd zorgt voor inspiratie, maar ik denk dat je wel al een belangrijke basis moet hebben staan om echt te gaan adverteren. Neem even contact op als je twijfelt. 

Zijn de voorbeelden ook geschikt voor advertenties op Instagram?

Ja, meestal adverteer ik op zowel Facebook als op Instagram. 

Ik ben niet technisch, heb ik dan iets aan deze gids?

Deze gids is natuurlijk een uitnodiging om te gaan adverteren, maar het laat je ook op een andere manier nadenken over marketing en over je teksten. Je kunt de techniek eventueel uitbesteden als je wil. 

Ik heb al eerder geadverteerd, helpt dit me ook met mijn bestaande advertenties?

Het geeft je zeker inspiratie voor je eigen advertenties. 

Heb ik een gratis weggever nodig?

Dat hoeft niet, maar het kan zeker waardevol zijn. Het kan heel waardevol zijn op een gratis weggever te adverteren, maar soms past het beter om direct op een goedkopere dienst te adverteren of bijvoorbeeld op een laagdrempelige fysieke dienst zoals een lezing of een workshop.

Ik heb de masterclass gevolgd, is dit dan nog nuttig?

Ja, want er staan andere praktijkcasussen in die je zeker weer gaan helpen.