Home Ā» Marketing Ā» Ervaringsverhaal Leren Adverteren: 10 nieuwe cliĆ«nten en 16 vervolgafspraken

Ervaringsverhaal Leren Adverteren: 10 nieuwe cliƫnten en 16 vervolgafspraken

door | 3 apr, 2022 | Marketing

“Ik had meegedaan aan de Sparkling Business Community omdat ik mijn parttimebaan in loondienst had opgezegd en meer uren zowel in als aan mijn praktijk wilde werken. Eerst had ik een coachingsessie met Ilaria en op haar advies heb ik een salespagina met uitgebreide informatie gemaakt. Mijn website heb ik verder getransformeerd.

Mijn bereik op Facebook was klein en doorverwijzingen via mijn bestaande cliĆ«ntenkring leverde niet snel genoeg nieuwe cliĆ«nten op. Door mee te doen aan de community veranderde mijn mindset en ging ik meer aandacht aan marketing besteden. Ilaria had al eens aangestipt dat adverteren voor meer bereik zou zorgen en ik had bedacht dat ik het opzetten van een advertentiecampagne aan Ilaria zou uitbesteden. Maarā€¦. Ilaria zou over enkele maanden met zwangerschapsverlof gaanā€¦.

Toen Ilaria aangaf dat er een Basiscursus Leren Adverteren kwam, was ik erg benieuwd. Zodra de basiscursus beschikbaar was heb ik als ijverige leerling alle lessen doorgenomen. De stap-voor-stapvideo heb ik enkele keren bekeken en daarna als het ware beeld voor beeld afgespeeld. Met alle informatie heb ik mijn eerste advertentie voor een laagdrempelige eerste sessie gemaakt. De video vond ik goed te volgen ook al ben ik niet super technisch. Mijn grootste uitdagingen waren: een goede tekst en een goede foto maar ook dat viel hartstikke mee.

Er stond al een coachingsessie ingepland en tijdens paste Ilaria de tekst en wat instellingen, zoals de doelgroep, nog een beetje aan. Daarna kon de advertentie meteen live worden gezet. Oeps, echt waar? Voor mij was dit zeker niet vanzelfsprekend maar Ilaria nam alle twijfels weg. Alles stond toch goed ingesteld en ik had in de basis een goede salespagina en goede strategie dus waarom wachten? Zo gezegd, zo gedaan. Van Facebook kwam de melding dat de advertentie gepland of actief was. Later die dag realiseerde ik me dat ik geen melding van Facebook had gezien om een advertentiebudget toe te voegen. Waarschijnlijk gebeurde dat niet omdat ik al eens via ā€œpromotieā€ had geadverteerd en mijn betaalinstellingen al waren ingevuld. Ā Er was alleen nog geen budget toegevoegd. De betaling heb ik alsnog in orde gemaakt en daarna stond de advertentie op ā€œActiefā€. Spannend!! Op 1 maart 2022, 6 maanden na mijn ontslag, was mijn eerste Facebookadvertentie gepubliceerd.

Binnen 1 dag kwamen er al aanmeldingen voor een eerste sessie. De advertentie liep 10 dagen en het aantal volgers op Facebook groeide ook. inmiddels, 3 weken nadat de advertentie live was gezet, zijn er 10 nieuwe cliĆ«nten voor een intake met eerste sessie geweest en zijn er 16 vervolgafspraken gemaakt. Mijn advertentiebudget van ā‚¬ 50 was met de eerste nieuwe cliĆ«nt al dik terugverdiend want die leverde met 3 vervolgafspraken een omzet van ā‚¬ 225 op.

Ik ben heel blij met deze boost voor mijn praktijk en dat ik de stap heb genomen om met deze basiscursus aan de slag te gaan. Mijn advertentie kan ik voor de lange termijn inzetten.

Ik was een van de eersten die toegang had tot de Basiscursus Leren Adverteren maar ook de eerste die daadwerkelijk met deze cursus aan de slag ging. Ik was een dankbaar ā€œproefkonijnā€.

Ilariaā€™s hulp is heel waardevol. Zij heeft mij vertrouwen gegeven om op een duidelijke maar vooral liefdevolle manier aan zichtbaarheid van mijn praktijk te werken.”

Eveline Sastrokarijo

Refliene Reflexologie

Gerelateerde artikelen

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tweet
Share
Share
Pin