Home » Marketing » Je website, wat moet daar nou eigenlijk allemaal op?

Je website, wat moet daar nou eigenlijk allemaal op?

door | 30 sep, 2018 | Marketing

Je website, wat moet daar nou eigenlijk allemaal op?

Daar kan ik wel uren over praten, maar er zijn een aantal belangrijke dingen die ik in deze post met je kan delen:

❤️. Zorg voor een goede en duidelijke foto van jezelf.
Hoe meer foto’s van jezelf…. hoe beter. Klinkt een beetje cliché misschien, maar mensen werken graag met mensen. Ze willen gewoon weten wie je bent. Voelen of jij de juiste persoon bent om mee aan de slag te gaan.

❤️. De problemen van je doelgroep
Beschrijf duidelijk voor wie je je website schrijft. Probeer het niet te algemeen te houden, maar juist echt te verdiepen. Jouw bezoeker moet echt het idee hebben dat de tekst voor jou geschreven is, dat die tekst over diegene zelf gaat.

❤️. Maak het mensen makkelijk om iets te kopen of contact op te nemen
Nog te vaak zie ik websites zonder “call-to-action”. Onderaan iedere pagina waar je iets wil van je bezoeker moet je dan ook actief verwijzen naar waar je ze wil hebben. Wil je dat ze zich inschrijven? Schrijf dan: schrijf je hier in. Wil je dat ze een reactie achterlaten? zeg dat dan. Wil je dat ze iets kopen? Zeg dan “koop nu”. En zorg dus ook dat ze daarna bijvoorbeeld kunnen betalen. Hou het laagdrempelig en logisch. Als iemand zich wil inschrijven voor een workshop is het logisch dat iemand zich meteen kan inschrijven voor die workshop. Zorg dan voor een apart formulier en stuur diegene niet naar de contacpagina waar staat “waar wil je contact over?”. Ja – als iemand echt iets bij je wil, dan zorgen ze daar wel voor, ook als er maar één formulier op je website staat. Maar maak het zo zo makkelijk mogelijk.

❤️. Prijzen
Ik vind het zelf altijd fijn om prijzen op de website te zien. Dat is voor iedereen persoonlijk. Denk er in ieder geval voor jezelf over na en maak daarin dan een keuze

❤️. Laat zien dat je expert bent
Jouw websitebezoeker is niet voor niks op jouw website. Hij zoekt iets. Hij zoekt een oplossing voor zijn probleem. Ben jij expert? Laat dit dan zien op je website. Dit kan door referenties op pagina’s te zetten, door bijvoorbeeld relevante opleidingen op je website te zetten of relevante projecten. Of misschien heb je al 10 jaar ervaring? Zet het erop. Heb je al meer dan 100 klanten geholpen? Dat mag erop. Alles wat laat zien dat jij echt goed bent in je vak, is relevant. Wees niet bescheiden en zet het er gewoon op. Als je het niet er op zet, kunnen anderen het ook niet weten namelijk.

❤️. Laat jezelf zien!
Vertel je eerlijke verhaal. Maak een over mij pagina waar je echt laat zien wie je bent en waarom je doet wat je doet. Zoals ik al eerder zei – mensen werken graag met mensen. Daarnaast: ze herkennen zich waarschijnlijk in jouw verhaal en kunnen voelen of ze een klik met je voelen.

Echte experts op het gebied van websites zijn Websites voor Therapeuten. Ik werk met veel plezier met hen samen. Ik raad je van harte aan om hun eBook te lezen om je website nog beter te maken: http://bloomsite.nl/goed-presterende-website/

Weten wat je kunt verbeteren op je website? Laat hieronder je website achter en ik geef je een tip.

Liefs,
Ilaria

Gerelateerde artikelen

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tweet
Share
Share
Pin