Sparkling Business Community
Februari – april 2020
Q&A’s
> Dinsdag 18 februari 20:00
> Woensdag 4 maart 20:00 uur
> Dinsdag 17 maart 20:00 uur
> Woensdag 1 april 20:00 uur
> Dinsdag 14 april 20:00 uur
> Woensdag 29 april 20:00 uur
Thema’s & Onderwerpen
> Vrijdag 5 februari: Je netwerk benaderen
> Woensdag 12 februari: Money Mindset
> Woensdag 26 februari: Strategie
> Woensdag 11 maart: Websites
> Woensdag 25 maart: Je bereik vergroten
> Woensdag 8 april: Verdienmodellen
> Woensdag 22 april: Verkopen
Tools
Rechtenvrije foto's
Tools voor flyers / quotes etc
Inplannen social media - fb en insta
PDF's aan elkaar voegen
Planning & lijstjes
Video's maken voor Instagram Stories
Facebook debug
Podcasts online zetten
Facebook andere lettertypes
Scherm opnemen
Live via Facebook met meerdere schermen
Betalingen via je website
Facturatiesysteem
Week 1 – 1 februari: Doelen bepalen
Lees de tekst bij de opdracht
EERSTE OPDRACHT – JE DOEL STELLEN
– je mag de tekst lezen, of de video bekijken. Voel even wat bij jou past! Mag ook allebei, maar het kijken van de video is niet noodzakelijk om de opdracht te kunnen doen –
Voordat je weet wat je aan marketing kunt gaan doen, moet je eerst een doel stellen. Zonder doel weet je niet waar je naartoe werkt! Doelen zorgen voor focus en structuur.
Als je teveel doelen stelt, gebeurt er vaak niks. Teveel doelen, zorgt voor chaos en dus voor uitstelgedrag.
Voor nu dan ook de opdracht: stel één doel voor de komende 3 maanden door antwoord te geven op de volgende vragen:
– Wat is het aanbod waar je je op wil focussen en hoeveel kost dit (bijv. 1-op-1 traject van 3 sessies, workshop, 1-op-1 sessie van 3 uur etc)?
– Hoeveel nieuwe cliënten wil je hiervoor?
– Hoeveel omzet gaat dit je dan opleveren?
Belangrijk is dat de doelen concreet zijn en meetbaar! Blijf niet hangen in vage doelen als “over 3 maanden wil ik dat mijn website online is”. Dat kan een belangrijk doel zijn en ik snap dat dat voelt als een goede basis, maar dat betekent niet dat je niet ook naast het werken aan je website een doel kunt stellen voor het aantrekken van cliënten! Ook geen doelen als “over 3 maanden voel ik me comfortabel met facebook en post ik 4x per week iets”. Dat helpt je beide niet persé aan nieuwe cliënten. Voor nu mag je je focussen op WAT je wil, daarna onderzoeken we HOE je je doel kunt behalen.
Voel maar even wat voor jou goed voelt. Als je liever een andere termijn wil (bijv 6 weken ipv 3 maanden), dan is dat ook prima! Blijf bij je eigen gevoel. Het is jouw praktijk ?.
Als je je doel bedacht hebt voor jezelf, voel dan eens: wat voel ik bij dit doel? Voelt het goed, of juist oncomfortabel? Voelt het realistisch of juist niet? Ben je bang dat het niet gaat lukken? Wat voor beperkende overtuigingen komen er meteen in je op?
Twijfel je over welk doel? Niet erg, laat het hieronder weten.
Heb je het gevoel dat je meer doelen nodig hebt? Ook prima, laat het hieronder weten, dan denk ik met je mee.
Als je je “grote doel” hebt gesteld, gaan we vervolgens iedere week op maandag een doel voor die week stellen met een stap die je die week gaat zetten om dichter bij het grote doel te komen.
Kortom: laat hieronder je doel achter, of anders de twijfels die je hebt, en dan denk ik met je mee en geef ik feedback of help ik je met het stellen van de juiste vragen.
PS. als je nu nog geen cliënten hebt, dan is je doel: je EERSTE betalende cliënt aantrekken. Dat is altijd een drempel! Dus dan mag je dat ook als doel pakken, bijv voor de eerste maand ?.
Week 1 -5 februari: Je netwerk benaderen
Lees de tekst bij de opdracht
OPDRACHT – JE NETWERK BENADEREN
Als je cliënten wil aantrekken, dan is het belangrijk dat je in contact komt met de juiste mensen. Het is dus belangrijk dat nieuwe mensen jou leren kennen, maar vaak onderschat je de kracht van het netwerk dat je al hebt! Als iemand jou al kent, is de kans groot dat diegene sneller en makkelijker cliënt bij je zal worden. Warme contacten converteren nou eenmaal makkelijker dan koude contacten. Natuurlijk kan het zeker zo zijn dat enkele warme contacten nooit cliënt bij je worden, en nieuwe mensen juist meteen cliënt worden, maar in de basis is het handig om bij je eigen netwerk te beginnen.
Dusssss… wat nu? Wie kun je benaderen?
– Oud-cliënten als je die hebt
– Bekenden & familie
– Mensen die ooit interesse getoond hebben
– Proefcliënten (die gratis bijv een keer hebben meegedaan)
Wat ik zelf altijd doe, is letterlijk mijn whatsapp lijst doorbladeren en mijn Facebookvrienden doorlopen. Ik snap ook dat er best een aantal mensen zijn die je wellicht niks wil sturen, en misschien voelt het echt stalkerig. Er zijn twee opties: 1. je benadert ze niet. Of. 2. Je denkt niet voor hen, en benadert ze ook. Natuurlijk wel mensen benaderen met wie je echt wil werken . Ogen dicht en… gaan!
Voorbeeldtekst van mezelf voor de pilotgroep (de eerste groep):
Hoi ,
Ik heb een nieuwe dienst ontwikkeld, en ik denk oprecht dat het jou kan helpen om te groeien met je praktijk. Ik zat vanochtend te denken: wie zou ik er nou echt graag in willen en voor wie zou dit echt waarde toe kunnen voegen? Jij was een van de mensen waar ik aan moest denken (dat is echt zo, dit is geen cheap ass marketingpraatje dat ik naar iedereen stuur :)).
Zou je het leuk vinden om 3 maanden mee te doen met de Sparkling Business Community? Het is een online coachprogramma waarin ik je nieuwe dingen leer en met je meeloop, maar vooral zorg dat je in actie komt en fungeer als een stok achter de deur.
Omdat het een pilot is, heb ik besloten dat mijn huidige klanten kunnen meedoen voor de pilotprijs van €97 euro (excl. btw) voor 3 maanden. We werken met een kleine groep, zodat er echt aandacht is voor jou. Je kunt er hier meer over lezen: https://coloursofhappiness.nl/community-pilot/ . Denk er maar over en voel maar of het bij je past! Het start 1 november. Je voelt vanzelf wel of het iets voor jou is en of dit het goede moment voor je is.
Ik hoor het graag!
Voorbeeldtekst 2:
Hoi ,
Zoals je misschien weet, heb ik al een tijdje mijn eigen praktijk. Het groeit stapje voor stapje en daar ben ik heel erg dankbaar voor.
Ik werk het liefste met mensen die het lastig vinden om echt voor zichzelf te kiezen. Die veel voor anderen doen, maar zichzelf vaak vergeten. Die zich vaak moe voelen, en weten dat het zo niet langer kan, omdat ze anders in een burn-out thuis komen te zitten. Die weten dat aan de buitenkant eigenlijk alles perfect lijkt, maar die zich diep van binnen afvragen: “is dit het nou?”.
Speciaal voor mensen die zich hierin herkennen organiseer ik een workshop “Geluk” op 26 maart van 19:00 tot 21:00 waarin we gaan kijken waar jij echt blij van wordt en hoe je beter voor jezelf kunt zorgen. Omdat het de eerste keer is, mag je gratis deelnemen, bijvoorbeeld samen met een vriendin.
Is dit wellicht ook wat voor jou? Of weet je wellicht iemand voor wie dit is? Zo ja, zou je het dan aub naar ze willen doorsturen?
Groetjes,
Ilaria
Voorbeeld 3:
Hoi ,
Een tijdje geleden ben je in mijn praktijk geweest omdat je last had van rugklachten en van veel stress. Hoe gaat het nu met je?
Mijn ervaring is dat je altijd in beweging bent en groeit als persoon. Daarom is het goed om eens in de zoveel maanden een check te doen om weer even te kijken hoe het met je gaat. Speciaal voor bestaande en oud-cliënten heb ik een actie, namelijk een gratis gezondheidscheck. Deze check duurt ongeveer 20 minuten en is dus kosteloos. Ik geef je uiteraard weer tips mee waar je zelf mee aan de slag gaat. Als vanuit daar blijkt dat er een nieuwe behandeling nodig is, kunnen we eventueel een vervolgafspraak boeken.
Ik hoor graag of dit je wat lijkt en of je een afspraak wil inplannen.
HOE NU VERDER:
– Maak een mailtje, of verschillende mailtjes (of whatsappberichten / messengerberichten / belscript / wat je maar wil)
– Maak een lijst met mensen die je kunt benaderen
– Verstuur de berichten ?
Mocht je je mail willen delen, kan dat natuurlijk en help ik je! Mocht je vastlopen, hoor ik het ook graag.
Liefs,
Ilaria
Week 2 -12 februari: Money Mindset
Lees de tekst bij de opdracht
OPDRACHT – MONEY MINDSET ?
—-
Geld vragen blijft voor veel coaches en therapeuten best een dingetje. Ik herken het! Ik vind het nog steeds een uitdaging soms. Want wat ben ik nou eigenlijk waard? Ik merk dat ik stapje voor stapje verhoog.
We hebben allemaal overtuigingen meegekregen van vroeger. Die kunnen behoorlijk hardnekkig zijn! Twee opdrachten om aan de slag te gaan met je geldmindset.
OPDRACHT 1. VRAGENLIJST
Bijgevoegd een lijst met overtuigingen. Als je die invult voor jezelf, krijg je inzicht in hoe jij denkt over geld en welke overtuigingen in de weg zitten.
Vul hem in, en kijk dan aan het einde welke overtuigingen het hoogste cijfer hebben. Kies de 3 belangrijkste voor jou. Wil je die hieronder met me delen? (en dan aub niet de cijfers, maar echt even de zinnetjes, zodat ik ze meteen kan lezen )
Wat doet dit met jou? En hoe kun je die overtuigingen omzetten?
—–
OPDRACHT 2. GELDVERHAAL
Als je deze opdracht al een keer gedaan hebt in de vorige community, en je wil meer de diepte in, onderzoek dan eens jouw geldverhaal.
Wat voor rol speelde geld vroeger in jullie gezin? Was er genoeg geld, of juist niet?
Wat zeiden je ouders altijd over geld? En hoe gingen zij om met geld?
Wat heb je meegekregen over geld?
Hoe denk je daardoor nu over geld?
Je kunt kijken naar de verschillende levensfases. Bijv toen je echt nog heel klein was, toen je tiener was, toen je volwassen was.
Begin gewoon te schrijven over wat voor rol vroeger speelde! Alles is goed.
Wil je hieronder met me delen wat je grootste inzicht is?
—-
Van harte welkom om allebei de opdrachten te doen of er een te kiezen! Kijk maar. Ik ben benieuwd!
Week 3 -18 februari: Q&A
Komt nog op deze pagina!
Week 4 -26 februari: strategie
Lees de tekst bij de opdracht
Week 5 – 4 maart: Live Q&A
Komt nog op deze pagina!
Week 6 – 11 maart: Websites
Week 7 -17 maart Q&A Corona
Week 8 – 25 maart: Je bereik vergroten
Lees de tekst bij de opdracht
- Social media (meerdere kanalen)
- Groepen delen
- Marktonderzoek
- Winacties
- Doorverwijssysteem
- Flyeren & flyers ophangen
- Netwerken
- Bord in de tuin & reclame op auto’s & bedrijfskleding
- Samenwerken met andere professionals
- Ergens (gratis) spreken
- Gebruik maken van elkaars e-maillijst / social media bereik
- Instanties aanschrijven
- Hulp inschakelen van vrienden & bekenden door vragen om te delen
- Adverteren op Fb / Instagram
- Adverteren in krantjes & lokale bladen
Week 10 – 8 april: Verdienmodellen
Loop je vast? En wil je graag samen sparren over de volgende stap?
Boek dan je powersessie!