Marketing 2-daagse voor coaches & therapeuten (online)
Zet in 2 dagen een goede basis voor je praktijk neer & leer praktische strategieen om meer cliënten aan te trekken. Een combinatie van nieuwe kennis & meteen doen.
€297 excl. btw
Marketing 2-daagse voor coaches & therapeuten (online)
Zet een goede basis voor je praktijk neer & leer praktische strategieen om meer cliënten aan te trekken. Een combinatie van nieuwe kennis & meteen doen
€297 excl. btw
Wekelijks nieuwe cliënten aantrekken zonder te moeten leuren…. Kan dat, en zo ja – hoe doe je dat dan?
Ik ben de laatste die zal zeggen dat het aantrekken van nieuwe cliënten moeiteloos moet gaan. Ik denk namelijk dat marketing altijd een rol zal hebben binnen je bedrijf, en dat je dus altijd tijd, energie, geld en een beetje liefde moet investeren. Als je net start, maar ook als je al jaren bezig bent.
Toch geloof ik dat je marketing altijd voor een bepaalde beweging moet zorgen. Als je marketing doet, moet het iets opleveren. Er moet een bepaalde “flow” zijn. Als dat niet zo is, en het vooral stroef loopt, gaat er iets niet goed.
De afgelopen 10 jaar heb ik veel verschillende soorten coaches en therapeuten begeleid, en ik zie meestal dat het aan drie dingen ligt als je op dit moment nog niet voldoende cliënten hebt:
– Je bereikt niet genoeg of niet de goede mensen (=altijd iets dat meer of beter kan)
– Je basis sluit niet voldoende aan op wat je cliënt nodig heeft
– Je vindt het moeilijk om in actie te blijven en saboteert jezelf.
De marketing 2-daagse is erop gericht om je in een sneltreinvaart een grote hoeveelheid kennis te geven over marketing, en daarnaast een eerste opzet te maken in een strategie die al jaren goed werkt voor de coaches en therapeuten waar ik mee werk.
Aan het einde van de 2-daagse heb je een strategie voor een laagdrempelig aanbod, een eerste opzet voor een goede landingspagina, een basis advertentie staan en weet je welke marketingacties je allemaal kunt doen om je aanbod te promoten.
2-daagse marketingtraining voor coaches & therapeuten (online)
Alle belangrijke basis marketingkennis op een praktische manier uitgelegd. Kijk mee met praktijkvoorbeelden van andere coaches & therapeuten
Zelf meteen ook praktisch aan de slag met je eigen marketing – met begeleiding van mij
De 2-daagse is online te volgen vanuit huis, zodat je de reistijd lekker kunt steken in je marketing
Ondernemen is de meest persoonlijke reis van mijn leven
Hi, ik ben Ilaria! Ik help coaches en therapeuten met hun zichtbaarheid, zodat ze meer cliënten krijgen.
Ik vind het oprecht zonde om te zien hoeveel alternatieve coaches en therapeuten heel erg goed zijn in wat ze doen, maar toch niet de juiste mensen weten te bereiken. Terwijl er zoveel mensen zijn met klachten die van het kastje naar de muur gestuurd worden, of gehoord hebben dat “ze er maar mee moeten leren leven.”.
Het laten groeien van je praktijk is wat mij betreft de meest persoonlijke reis van je leven. Al je eigen thema’s zul je tegenkomen in het ondernemerschap. Toen ik net begon met ondernemen, vond ik het heel makkelijk om marketing te doen voor anderen, maar mezelf laten zien vond ik doodeng. Wat zouden anderen ervan vinden? Ik ben een echte pleaser, waardoor ik continu over mijn eigen grenzen ging. Los van de praktische dingen die je moet leren, zoals marketing, kom je altijd je eigen thema’s tegen.
De afgelopen 10 jaar heb ik 500+ coaches en therapeuten 1-op-1 mogen begeleiden, of in een kleine groep. Er zijn een aantal acties en strategieën die ik altijd inzet, en die goed werken. Daar heb ik talloze voorbeelden en praktijkcasussen van die ik graag met je deel.
In de online 2-daagse neem ik je hierin mee en leer ik je hoe je dit zelf kunt opzetten. Naast een hoop kennis en psychologie, gaan we ook al samen aan de slag voor jouw praktijk. We werken in een kleine groep van maximaal 6 mensen, zodat er altijd voldoende persoonlijke ruimte is.
Ik hoop je daar te ontmoeten!
Als je je hierin herkent, dan is 2-daagse marketingtraining voor je praktijk iets voor jou…
Het aantal cliënten dat je per week ziet, is nog op een hand te tellen. Je wil graag meer, maar het lukt niet echt om het te laten groeien, en je weet ook niet goed waar te beginnen.
Je voelt je soms klein en onzeker als het gaat om je online zichtbaarheid. Doe je het wel goed? Waarom reageert er niemand? Wat zouden anderen vinden?
Je bent heel druk met je praktijk in je hoofd. Je denkt continu na over marketing, hebt wellicht lijstjes met ideëen, maar het komt nog niet echt van de grond.
De marketingacties die je zet zijn een beetje losse flodders. Je bent af en toe heel actief, en dan weer even niet. Het levert allemaal nog niet echt veel op en dat motiveert je niet om ermee door te gaan.
Je had het je anders voorgesteld, het hebben van een eigen praktijk. Je wil meer mensen helpen, maar je bent nu vooral achter de schermen bezig met computerdingen en dat voelt soms vermoeiend en ook een beetje deprimerend.
Het liefste wil je uiteindelijk fulltime voor je praktijk werken, maar dat voelt op dit moment nog heel veel weg. Soms denk je dat het niet voor jou is weggelegd.
Het voelt soms zwaar om deel te nemen aan het online zichtbaarheidsgeweld. Je ziet anderen om je heen die iedere dag zichtbaar zijn. Dat zie je niet echt zitten en je vraagt je af of er een andere manier is.
Geld vragen is nog wel een dingetje… Je doet het wel, en soms misschien ook niet, maar het voelt al snel als teveel. Dat maakt dat je soms over je eigen grenzen gaat om voldoende te geven.
Marketing voelt soms zo overweldigd, dat je het uitstelt of gewoon niks doet. Je wil meer in actie komen, maar je hebt nog niks gevonden wat echt bij jou past.
Volgende week 3 tot 5 nieuwe cliënten, zou je daarvoor tekenen?
Waarschijnlijk wel. Is dat realistisch? Waarschijnlijk voelt het op dit moment alsof dat niet zo is, omdat je geen idee hebt waar je ze vandaan moet halen nu. Toch geloof ik dat het kan, en zie ik dat ook om me heen gebeuren.
Hoe? Een combinatie van het benaderen van je netwerk, organische marketing en adverteren op Facebook & Instagram. Wat daarbij belangrijk is, is om te focussen in de strategie op een laagdrempelige dienst met een goede prijs die als een no-brainer voelt voor mensen.
Je aanbod moet goed voelen. Niet alleen voor jou, maar ook voor je cliënt. Ze moeten het idee hebben dat het ze ook echt gaat helpen met waar ze tegenaan lopen. De juiste woorden moeten overal in je marketing terug komen. Hoe je dat aanpakt, daar help ik je bij.
En tot slot: je hebt maar beperkte controle over je marketing. Ja – je kunt natuurlijk nadenken over de strategie, en over marketingpsychologie, en de juiste acties uitzetten. Maar ook als je alles “goed” doet, zitten er aan de andere kant van je scherm nog steeds echte mensen. Soms zijn mensen er meteen klaar voor om bij jou te komen voor een sessie of traject, en soms hebben mensen nog meer tijd nodig. De kunst is om dan door te gaan. Je niet te laten afleiden door beperkende overtuigingen die naar boven poppen vanuit een oud overlevingsmechanisme. Dat kan soms best eenzaam voelen. Eerlijk? Je bent niet de enige! Iedereen loopt hier nog steeds tegenaan (inclusief ikzelf…). Vallen en opstaan. Vooral steeds weer opstaan.
Hiermee gaan we allemaal aan de slag. Aan de ene kant doordat je de juiste kennis krijgt, aan de andere kant doordat we ook al een stuk praktisch aan de slag gaan.
Dit is wat je gaat leren en gaat doen tijdens de marketing 2-daagse
Dag 1 – De basis van je praktijk
Mindset & beperkende overtuigingen
We hebben allemaal beperkende overtuigingen & bepaalde overlevingsmechanismes. Je kunt er maar beter voor zorgen dat je weet welke het bij jou zijn. Dat is waarom we er op inzoomen aan het begin van de 2-daagse. Als je weet wat jouw mechanisme is op het moment dat het moeilijk wordt, kun je hierop inspelen. Wat houdt jou op dit moment tegen? Wat gebeurt er dan? Ga je bijvoorbeeld uitstellen of vermijden? Of ga je juist harder werken? Wat moet er getackeld worden om vol voor je praktijk te kunnen gaan?
Strategie, laagdrempelig aanbod & prijs
In de 2-daagse vertel ik je meer over het creëeren van een laagdrempelig aanbod, waardoor je nieuwe mensen op een makkelijke manier naar binnen kunt halen. Ik neem je mee in hoe dit voor andere coaches en therapeuten al gewerkt heeft en laat je praktijkvoorbeelden zien. Waarschijnlijk sluit dit heel goed aan bij hoe je nu al werkt in je praktijk. Daarna gaan we samen aan de slag en creëer je jouw eigen laagdrempelige aanbod. Hoe gaat het heten? Welke prijs plak je erop? Wat wordt de actieperiode? Belangrijk is dat het voor jou goed voelt en aansluit bij wie jij wil zijn als therapeut of coach.
Goede salespagina schrijven
Een goed aanbod wordt ondersteund door een goede salespagina, die jouw cliënt als het ware meeneemt op reis door zijn eigen gevoelswereld. Ik schrijf al jaren converterende salespagina’s voor de ondernemers waar ik mee werk. Heel vaak krijg ik iets te horen als “Ik las jouw pagina, en dit ging echt over mij.”. Dat is het gevoel dat je graag wil opwekken. Tegelijk wil je alle bezwaren wegnemen. Ik laat je zien aan de hand van een praktijkvoorbeeld wat de psychologie is achter een goede pagina, en geef je daarnaast een format voor jezelf. Hiermee ga je al een aan de slag met jouw eigen pagina. Het kan zijn dat je deze nog niet helemaal afkrijgt, maar aan de hand van het format kun je het eventueel later verder uitwerken en ook daadwerkeijk op je website zetten.
Dag 2 – Marketing, zichtbaarheid & actie
Je bereik vergroten
Leuk, die goede strategie en goede websitepagina maar uiteindelijk moet je natuurlijk ook naar buiten toe! Zichtbaar maken wat je aanbiedt en kan betekenen. Daarom besteden we deze hele dag aandacht aan marketing. Hoe zorg je dat je buiten je eigen vijver komt? Hoevaak moet je zichtbaar zijn? Hoe zorg je ervoor dat je nieuwe aanbod dan ook echt kunt verkopen? Ook hierbij deel ik weer praktijkvoorbeelden en de strategieen die voor de coaches en therapeuten waar ik mee werk werken. Naast de theorie ga je zelf aan de slag met een actieplan om te bepalen waar voor jou de kansen liggen en wat prioriteit heeft.
Je eerste advertentie maken
Adverteren is iets wat ik altijd inzet als basis van je marketing, omdat het op een hele laagdrempelige manier zorgt voor het bereiken van bewuste mensen bij jou in de buurt. De meeste coaches en therapeuten die ik begeleid werken het liefste gewoon live in hun praktijk en vullen hun agenda met 1-op-1 behandelingen. Dat betekent dat je vaak gebonden bent aan potentiële cliënten bij jou uit de buurt, die ook nog eens open staan voor jouw therapievorm. Deze kun je goed bereiken via adverteren, en ook nog redelijk goedkoop. Als je adverteert, loop je voor op 80% van je collega’s, die hier waarschijnlijk nog niks mee doen.
In dit laatste blok van de 2-daagse leer ik je meer over de psychologie achter adverteren, laat ik je weer praktijkvoorbeelden zien die aansluiten bij de strategie die je de afgelopen dagen hebt opgezet en ga je aan de slag met het schrijven van een goede advertentietekst en het maken van advertentiemateriaal.
Je advertentie live zetten lukt niet tijdens de training omdat ik heb gemerkt dat ieder advertentiebeheer weer net anders in elkaar zit. Het is te ingewikkeld om dit allemaal samen te doen in een groep. Daarom krijg je als bonus de Advertentie Masterclass, waar een uitgebreide stap-voor-stap video in zit, die je zelf kunt meeklikken. Vind je dit te ingewikkeld en wil je het liever uitbesteden? Voor €125 excl. btw nemen we het hele adverteren voor je uit handen.
Bonussen om hier verder mee aan de slag te gaan
Bonus #1 – Advertentie Masterclass om je advertentie live te zetten
In de Advertentie Masterclass
Bonus #2- Facebook Advertentie Inspiratie Gids (49p.)
…
Bonus #2 – Video over het live zetten van een goede salespage
…
Hoe anderen mijn manier van werken ervaren
Vrijwel direct kwamen er aanmeldingen voor massage behandelingen binnen. De teksten raakten de mensen, ze herkenden zichzelf in het verhaal van een ander. Cijfermatig komt het erop neer dat ik tussen de €15 en €20 kwijt ben aan FB voor 1 behandeling van €62. In veel gevallen hebben de mensen 2 tot 3 behandelingen nodig waardoor ik dus eigenlijk €120 tot €180 omzet maak op een kostenpost van €20.
Het mooie is dat de code 10 maanden later nog steeds werkt!
Ilaria let goed op je wensen en de richting die je uit wilt slaan met je praktijk. Ik had al een beeld wat ik met de advertenties wilde laten zien, Ilaria heeft hierin wat technische zorgen uit handen genomen. Ze denk goed met je mee en houdt je ook de nodige spiegels voor. Ze durft te benoemen wat jezelf misschien liever uit de weg gaat. En juist daarin schuilt haar kracht. Met de hulp van Ilaria heb ik dit jaar de stap kunnen maken van een half gevulde praktijk en daarnaast werken voor anderen naar een goed gevulde praktijk en het niet langer voor anderen hoeven werken. Ilaria doet wat ze beloofd.
Daan den Ouden
VolDaan Massagepraktijk
Mede door de gerichte advertentiecampagnes die Ilaria voor mij maakt, behaal ik de doelen die ik me steeds stel.
Ilaria is creatief, denkt snel, en weet voor iedereen een passende marketing te creëren. Ze luistert naar wat en wie je bent, en neemt je steeds dat stapje verder om een doelgerichte succesvolle ondernemer met passie te zijn.
Lieve Ilaria, dank je wel dat je op mijn pad kwam. Ik hoop dat we samen nog veel wegen mogen bewandelen.
Annelies Holl
Massagepraktijk Cura
Binnen 1 dag kwamen er al aanmeldingen voor een eerste sessie. De advertentie liep 10 dagen en het aantal volgers op Facebook groeide ook. inmiddels, 3 weken nadat de advertentie live was gezet, zijn er 10 nieuwe cliënten voor een intake met eerste sessie geweest en zijn er 16 vervolgafspraken gemaakt. Mijn advertentiebudget van € 50 was met de eerste nieuwe cliënt al dik terugverdiend want die leverde met 3 vervolgafspraken een omzet van € 225 op.
Ik ben heel blij met deze boost voor mijn praktijk en dat ik de stap heb genomen om met deze basiscursus aan de slag te gaan. Mijn advertentie kan ik voor de lange termijn inzetten.
Ik was een van de eersten die toegang had tot de Basiscursus Leren Adverteren maar ook de eerste die daadwerkelijk met deze cursus aan de slag ging. Ik was een dankbaar “proefkonijn”.
Ilaria’s hulp is heel waardevol. Zij heeft mij vertrouwen gegeven om op een duidelijke maar vooral liefdevolle manier aan zichtbaarheid van mijn praktijk te werken.
Eveline Sastrokarijo
Wat heb je nou concreet in handen, na deze training?
Een laagdrempelig aanbod
Je hebt een laagdrempelig aanbod gecreerd waar je volledig achter staat en die goed aansluit bij je potentiële cliënt.
Een goede landingspagina
Je hebt een format voor een goede landingspagina dat aansluit bij je laagdrempelige aanbod al deels ingevuld.
Een advertentietekst & afbeelding en alle tools om het zelf online te kunnen zetten
In de Advertentie Masterclass
Andere praktische acties die je kunt zetten om je aanbod te promoten
In de Advertentie Masterclass
Oh en los van deze praktische dingen heb je ook gewerkt aan je mindset, heb je ook ……
Ik ga je geen gouden bergen beloven…
Overal online lijk je alleen mee te tellen als je minimaal €10.000 omzet hebt per maand. Als je dat wil, moet je niet bij mij zijn.
De meeste coaches en therapeuten waar ik mee werk willen gewoon lekker 1-op-1 werken met hun cliënten en gemiddeld zo’n 12 tot 15 sessies per week. Dat is waar ik met je naartoe wil bouwen: een fulltime inkomen uit je praktijk.
Ik geloof zeker in het combineren van live sessies met online trainingen als dit bij je past en een aantal coaches en therapeuten waar ik mee werk doen dit ook al succesvol,
Je praktijk groeit stapje voor stapje! Zichtbaarheid is hierbij belangrijk. Adverteren is wat mij betreft onmisbaar, omdat het een van de makkelijkste manier is om meer bereik te krijgen, dus daarom werken we o.a. toe naar een succesvolle advertentie die je zelf kan opzetten (of je kunt het ook uitbesteden).
Wat voor marketing je ook doet: je hebt altijd een goede landingspagina nodig waar mensen meer kunnen lezen over wie je bent, en wat je voor hen kan betekenen. Naar mijn mening is 90% van de websites die ik voorbij zie komen van coaches & therapeuten niet sterk genoeg. Een goede basis is belangrijk voor je advertenties, maar ook voor al je andere marketing. Daarom is dat een belangrijk onderdeel van je training.
Een goedlopende praktijk draait om consistent zichtbaar zijn. Het werk doen dat nodig is. Een vertrouwensrelatie opbouwen met je potentiële cliënt. Zie je marketing echt als een verlengstuk van je praktijk.
Verwacht dus geen wonderen (al gebeuren er soms zeker wonderen!) maar zie het als een onderdeel van je huidige marketingstrategie.
2 dagen leren vanuit huis
Ik kies er bewust voor om deze training online te geven. Ik werk met coaches & therapeuten uit heel Nederland en ook uit België, en weet zelf hoe lekker het is als je niet hoeft te reizen. Ergens is het jammer om elkaar niet live te ontmoeten, want het is ook altijd een dagje uit, maar tegelijk scheelt het onwijs veel tijd en kosten (benzine en reiskosten voor jou, locatiekosten voor mij) waardoor ik de prijs ook laagdrempelig kan houden. Daarnaast ga ik je veel praktijkvoorbeelden delen van anderen, waar we sowieso een computer voor nodig hebben. Achter je eigen computer zitten is dus heel handig.
Speciaal voor coaches & therapeuten
Deze cursus is speciaal voor coaches en therapeuten. De advertenties en strategieën waar ik over vertel zijn echt gericht op praktijken, waarbij de meeste coaches en therapeuten graag live willen werken met cliënten.
Wat levert de 2-daagse je op?
Kennis en vaardigheden die je kunt blijven gebruiken
…
Een concreet plan om mee aan de slag te gaan
…
Nieuwe energie om te ondernemen op een manier die bij je past.
…
Oh …
Er is meer mogelijk dan je denkt! Als je start met adverteren, gaat er een wereld voor je open.
Er gebeuren regelmatig wonderen als je start met adverteren! Dat is een kwestie van goed uitdenken, instellen en er dan achterkomen dat het blijkbaar super goed aansluit bij je doelgroep. En soms gebeurt er niks. Of je denkt dat er niks gebeurt… En dan is het een kwestie van opnieuw proberen en bijsturen. Net zoals bij alles in het ondernemerschap. Mijn ervaring is dat de investering er eigenlijk altijd weer uitkomt, alleen weet je van te voren niet hoe en wanneer.
Jouw investering in je praktijk
Marketing 2-daagse (online)
Speciaal voor coaches & therapeuten- 2 dagen training via een Zoom meeting. De dagen duren van 10:00 tot 16:30 uur.
- Lekker werken vanuit huis, zonder reistijd en files
- We werken met een kleine groep van max 6 personen
- Bonus: Advertentie Masterclass zodat je je advertentie zelf kunt instellen via de stap-voor-stap videotraining.
- Speciaal voor coaches en therapeuten
- Prijs excl. btw
Meedoen met de 2-daagse marketing training voor coaches & therapeuten
Nog een leuke reactie:
Praktische informatie
Je krijgt na je betaling meteen toegang tot de masterclass en kunt hem kijken wanneer het jou uit komt.
Om zelf te kunnen adverteren op Facebook, heb je een laptop of computer nodig. Een ipad of telefoon heeft te weinig functies om een goede advertentie te kunnen maken. Verder heb je een zakelijke facebookpagina en instagrampagina nodig (instagram hoeft niet persé!).
Korte berichtjes van anderen over hun advertentie
Meedoen met de Advertentie Masterclass
Vragen waar je vast antwoord op wil!
Hoe werkt de betaling?
Wat heb ik nodig om deze masterclass mee te kunnen doen?
Een aantal dingen: een computer. Je advertenties maken via een ipad of smartphone is niet te doen.
Daarnaast heb je een zakelijke Facebookpagina nodig en het liefst een website die je zelf kunt aanpassen (of een lieve websitebouwer die je helpt als je iets nieuws wil maken)
Daarnaast is internet belangrijk. Verder heb je niks nodig. Om te adverteren zijn nog andere dingen nodig natuurlijk, zoals foto’s en teksten, maar daar leg ik je alles over uit tijdens de cursus.
Ik ben pas net begonnen, werkt dit ook voor mij?
In de basis vergroten Facebookadvertenties je bereik, zonder dat je daar heel veel voor hoeft te doen. Dat is fijn! Toch is het wel belangrijk dat je hele basis al staat en dat je bijvoorbeeld al een website hebt. Dat is niet verplicht, maar raad ik wel aan. De vraag is dus of je daar niet eerst nog even wat tijd in moet steken. Neem vooral even contact op, dan overleggen we.
Ik heb op dit moment geen cliënten, gaat dit me helpen?
Ja en nee. Ja – het gaat je zeker helpen, want je wordt zichtbaarder en je vergroot je bereik. Nee – want het is geen magische toverstaf die opeens 10 nieuwe cliënten voor je tovert (dit kan wel trouwens…). Het is één van de dingen die je kunt doen om zichtbaar te worden en om nieuwe mensen te laten weten dat je er bent. Vaak heeft een potentiële cliënt meerdere contactmomenten nodig voordat hij of zij cliënt bij je wordt, dus daarom is het goed om naar de hele marketingstrategie te kijken.
Hoelang heb ik toegang tot de opname?
Er zit geen eindtijd aan je toegang. Je kunt de masterclass dus op je eigen tempo volgen en starten met adverteren wanneer je wil.
Kan ik ook op instagram adverteren met deze cursus?
Ik heb al eerder geadverteerd, help je me ook met mijn bestaande advertenties?
In de masterclass ligt de focus op hoe je zelf een nieuwe campagne moet instellen. Dat leert je misschien ook om anders te kijken naar advertenties die je zelf al hebt opgezet. Mocht je liever willen dat ik echt persoonlijk met je meekijk naar een vorige campagne, kan dat ook.
Heb ik een gratis weggever nodig?
Ik ben niet technisch, past deze cursus dan?
Met hoeveel advertentietegoed moet ik rekening houden?
Wat is het verschil tussen de live masterclass en de opname?
Ik denk dat het voor jezelf beter is om de live masterclass te bekijken, omdat het als een stok achter de deur werkt. We kennen allemaal het idee van de online trainingen die al jaren op de plank liggen, toch? In de live versie kijk ik altijd kort met iedereen persoonlijk mee. Van te voren heb ik je website al bekeken! De praktijkcasussen pas ik ook aan op de groep. De opname is meer algemeen gericht op alle coaches en therapeuen. De opname is wat korter omdat er verder geen vragen beantwoord worden.