Iedere coach of therapeut die ik spreek, zoekt naar een manier van marketing die weinig tijd kost en toch zorgt voor meer cliënten.
Bestaat dat, of is het een utopie?
Ik denk een beetje van beide. Ik geloof dat marketing een manier van bouwen is, en dat je dat het beste maar kan doen via verschillende kanalen. Een stukje risico spreiding. Als Facebook morgen omvalt, dan heb je bijvoorbeeld ook nog je mailinglijst.
Tegelijk zie ik letterlijk in de praktijk gebeuren:
Een goedlopende advertentie, die je “aan” zet als je ruimte hebt, en weer “uit” zet als je agenda vol is.
Hoe fijn zou dat zijn?
Ik geef een voorbeeld van een succesvolle advertentie in mijn Facebook Advertentie Inspiratie Gids. Het gaat hierbij om een advertentiecampagne van een cranio therapeut die al sinds 2021 loopt, en nog steeds succesvol is. Als haar agenda leeg is, zet ze hem aan. Als hij vol is, zet ze hem weer uit. In tegenstelling tot alles wat er gezegd wordt over updates / Facebook AI hebben we er juist bewust letterlijk niks aan verandert. Er staan ondertussen tientallen reacties onder van mensen die tevreden zijn na het boeken van haar behandeling. Gemiddeld iedere €15 zorgt voor een nieuwe cliënt.
Een advertentie dus, die je eigenlijk een soort van controle geeft over hoe vol je agenda is, dat is wat ik probeer te realiseren voor al mijn klanten. Ik benader marketing altijd over de gehele breedte, maar advertenties zijn eigenlijk een belangrijke basis die ik inzet in al mijn trajecten – lang of kort. Geen idee wat een Facebook advertentie inhoudt? Dan is mijn Facebook Advertentie Inspiratie Gids dus wellicht iets voor jou. Meer lees je hier.
Adverteren werkt het niet altijd voor iedereen. Het is heel erg zoeken wat wel en niet werkt, ook nog na 9 jaar voor mij. Logisch ergens, want dat is met alle marketing zo. Je werkt immers ook gewoon met echte mensen, die aan de andere kant van het scherm jouw advertentie zien.
Er zijn een aantal dingen die ik heb gemerkt:
Als je als voor je praktijk adverteren een kans wil geven, zijn er 2 opties:
Volledig uitbesteden
Ik ontzorg je eigenlijk volledig in dit traject, uiteraard met een beetje hulp van jou. Samen zetten we een advertentie op die echt goed aansluit bij wat jij doet in je praktijk. Geen puisterige marketingteksten, maar zachte woorden en verhalen die mensen laten ervaren wat een sessie voor ze kan betekenen. Lees hier meer.
Zelf doen, met een beetje inspiratie & casussen uit de praktijk
Je voelt vanzelf wel wat bij je past. Advertenties zijn wat mij betreft een fijne basis die zorgen voor het bereiken van nieuwe en bewuste mensen bij jou in de buurt.
Een fijne zondag gewenst!