Sparkling Business Community

November 2019 – januari 2020

Q&A’s

> Woensdag 8 januari 09:00
> Woensdag 22 januari 09:00 uur
> Donderdag 30 januari 13:00 uur

Thema’s & Onderwerpen

> Vrijdag 10 januari: Teksten schrijven
> Woensdag 15 januari: Verkopen
> Woensdag 29 januari: Verdienmodellen

 Week 1 – 1 november: Doelen bepalen 

 

Lees de tekst bij de opdracht

EERSTE OPDRACHT – JE DOEL STELLEN
– je mag de tekst lezen, of de video bekijken. Voel even wat bij jou past! Mag ook allebei, maar het kijken van de video is niet noodzakelijk om de opdracht te kunnen doen –

Voordat je weet wat je aan marketing kunt gaan doen, moet je eerst een doel stellen. Zonder doel weet je niet waar je naartoe werkt! Doelen zorgen voor focus en structuur.

Als je teveel doelen stelt, gebeurt er vaak niks. Teveel doelen, zorgt voor chaos en dus voor uitstelgedrag.

Voor nu dan ook de opdracht: stel één doel voor de komende 3 maanden door antwoord te geven op de volgende vragen:
– Wat is het aanbod waar je je op wil focussen en hoeveel kost dit (bijv. 1-op-1 traject van 3 sessies, workshop, 1-op-1 sessie van 3 uur etc)?
– Hoeveel nieuwe cliënten wil je hiervoor?
– Hoeveel omzet gaat dit je dan opleveren?

Belangrijk is dat de doelen concreet zijn en meetbaar! Blijf niet hangen in vage doelen als “over 3 maanden wil ik dat mijn website online is”. Dat kan een belangrijk doel zijn en ik snap dat dat voelt als een goede basis, maar dat betekent niet dat je niet ook naast het werken aan je website een doel kunt stellen voor het aantrekken van cliënten! Ook geen doelen als “over 3 maanden voel ik me comfortabel met facebook en post ik 4x per week iets”. Dat helpt je beide niet persé aan nieuwe cliënten. Voor nu mag je je focussen op WAT je wil, daarna onderzoeken we HOE je je doel kunt behalen.

Voel maar even wat voor jou goed voelt. Als je liever een andere termijn wil (bijv 6 weken ipv 3 maanden), dan is dat ook prima! Blijf bij je eigen gevoel. Het is jouw praktijk 🙂.

Als je je doel bedacht hebt voor jezelf, voel dan eens: wat voel ik bij dit doel? Voelt het goed, of juist oncomfortabel? Voelt het realistisch of juist niet? Ben je bang dat het niet gaat lukken? Wat voor beperkende overtuigingen komen er meteen in je op?

Twijfel je over welk doel? Niet erg, laat het hieronder weten.

Heb je het gevoel dat je meer doelen nodig hebt? Ook prima, laat het hieronder weten, dan denk ik met je mee.

Als je je “grote doel” hebt gesteld, gaan we vervolgens iedere week op maandag een doel voor die week stellen met een stap die je die week gaat zetten om dichter bij het grote doel te komen.

Kortom: laat hieronder je doel achter, of anders de twijfels die je hebt, en dan denk ik met je mee en geef ik feedback of help ik je met het stellen van de juiste vragen.

PS. als je nu nog geen cliënten hebt, dan is je doel: je EERSTE betalende cliënt aantrekken. Dat is altijd een drempel! Dus dan mag je dat ook als doel pakken, bijv voor de eerste maand 🙂.

PPS. De video is eerder opgenomen want ik ben vandaag de hele dag op training. Ik reageer dus wel op iedereen maar het kan wat langer duren 😍

 Week 1 – 6 november: Money Mindset

 

Week 2 – 13 november: Strategie bepalen

 

Lees de tekst bij de opdracht

EERSTE OPDRACHT – JE DOEL STELLEN
– je mag de tekst lezen, of de video bekijken. Voel even wat bij jou past! Mag ook allebei, maar het kijken van de video is niet noodzakelijk om de opdracht te kunnen doen –

Voordat je weet wat je aan marketing kunt gaan doen, moet je eerst een doel stellen. Zonder doel weet je niet waar je naartoe werkt! Doelen zorgen voor focus en structuur.

Als je teveel doelen stelt, gebeurt er vaak niks. Teveel doelen, zorgt voor chaos en dus voor uitstelgedrag.

Voor nu dan ook de opdracht: stel één doel voor de komende 3 maanden door antwoord te geven op de volgende vragen:
– Wat is het aanbod waar je je op wil focussen en hoeveel kost dit (bijv. 1-op-1 traject van 3 sessies, workshop, 1-op-1 sessie van 3 uur etc)?
– Hoeveel nieuwe cliënten wil je hiervoor?
– Hoeveel omzet gaat dit je dan opleveren?

Belangrijk is dat de doelen concreet zijn en meetbaar! Blijf niet hangen in vage doelen als “over 3 maanden wil ik dat mijn website online is”. Dat kan een belangrijk doel zijn en ik snap dat dat voelt als een goede basis, maar dat betekent niet dat je niet ook naast het werken aan je website een doel kunt stellen voor het aantrekken van cliënten! Ook geen doelen als “over 3 maanden voel ik me comfortabel met facebook en post ik 4x per week iets”. Dat helpt je beide niet persé aan nieuwe cliënten. Voor nu mag je je focussen op WAT je wil, daarna onderzoeken we HOE je je doel kunt behalen.

Voel maar even wat voor jou goed voelt. Als je liever een andere termijn wil (bijv 6 weken ipv 3 maanden), dan is dat ook prima! Blijf bij je eigen gevoel. Het is jouw praktijk 🙂.

Als je je doel bedacht hebt voor jezelf, voel dan eens: wat voel ik bij dit doel? Voelt het goed, of juist oncomfortabel? Voelt het realistisch of juist niet? Ben je bang dat het niet gaat lukken? Wat voor beperkende overtuigingen komen er meteen in je op?

Twijfel je over welk doel? Niet erg, laat het hieronder weten.

Heb je het gevoel dat je meer doelen nodig hebt? Ook prima, laat het hieronder weten, dan denk ik met je mee.

Als je je “grote doel” hebt gesteld, gaan we vervolgens iedere week op maandag een doel voor die week stellen met een stap die je die week gaat zetten om dichter bij het grote doel te komen.

Kortom: laat hieronder je doel achter, of anders de twijfels die je hebt, en dan denk ik met je mee en geef ik feedback of help ik je met het stellen van de juiste vragen.

PS. als je nu nog geen cliënten hebt, dan is je doel: je EERSTE betalende cliënt aantrekken. Dat is altijd een drempel! Dus dan mag je dat ook als doel pakken, bijv voor de eerste maand 🙂.

PPS. De video is eerder opgenomen want ik ben vandaag de hele dag op training. Ik reageer dus wel op iedereen maar het kan wat langer duren 😍

 

Week 3 – 20 november: Q&A

 

Week 4 – 27 november: Doelgroep

 

Lees de tekst bij de opdracht
WOENSDAG – OPDRACHT: INZOOMEN OP JE IDEALE CLIËNT
Iedereen weet wel dat het belangrijk is om je te specialiseren, maar het is soms nog best lastig! Het is belangrijk om de juiste taal te spreken, zodat anderen een bericht lezen of jouw website bekijken en denken: “Dit gaat over mij!”
Daarom vandaag een document met allerlei vragen voor verdieping voor jouw ideale cliënt. Als je dit goed uitwerkt, kun je letterlijk zinnetjes hiervan overnemen in je marketing en op je website. Dit is eigenlijk de basis van al je marketing.
We gaan inzoomen op:
  • Wie is jouw ideale cliënt?
  • Wat zijn de problemen waar hij / zij tegenaan loopt en wat wil hij / zij bereiken?
  • Waar bevindt jouw ideale cliënt zich?
  • Wat is de noodzaak van je ideale cliënt?
  • Welke bezwaren heeft hij of zij nog en hoe kan je die weerleggen?
Als je geen tijd hebt om het hele document in te vullen, focus je dan eens op een dag uit het leven van je ideale cliënt. Schrijf eens een dag uit of ga zitten met een rustig muziekje en stel je voor hoe zijn of haar dag verlopen is, hoe hij zich voelt en waar hij tegenaan loopt. Deze oefening staat ook in het document.
Je mag hieronder jouw document delen of bepaalde antwoorden op vragen als je daar bijvoorbeeld feedback op wil hebben. Laat me ook weten waar je tegenaan loopt!
Ps. Als je je richt op bedrijven, focus dan op de manager die je uiteindelijk wil bereiken met je boodschap.
Pps. Je ideale cliënt is altijd diegene die betaalt! Richt je je op kinderen? Pak dan de moeder.

Week 5 – 4 december:  Q&A: je bereik vergroten

 

Week 6 – 11 december: Website

 

Week 7 – 17 december: Q&A

 

Loop je vast? En wil je graag samen sparren over de volgende stap?

Boek dan je powersessie!