Basiscursus Leren adverteren voor je praktijk

Zelf leren hoe je een simpele advertentiecampagne maakt op Facebook en Instagram

 

Dit wil ik

Basiscursus Leren adverteren voor je praktijk

Zelf leren hoe je een simpele advertentiecampagne maakt op Facebook en Instagram
Dit wil ik

Leren hoe je gerichte Facebook & instagram advertenties maakt om je potentiële cliënten te laten weten dat jij er bent.

Online training van 9 lessen waarin ik je in jip-en-janneke-taal uitleg en laat zien hoe je een basis campagne maakt. 

 

Een advertentie online zetten kan iedereen…

… maar niet iedereen kan een goedlopende campagne opzetten waar ook daadwerkelijk cliënten uit komen.

Facebook is harstikke slim en wil jou motiveren om je geld te investeren in advertenties. Veel te vaak hoor ik dat het voelt alsof het geld eigenlijk door het putje gespoeld is… Er is niks uitgekomen. Hoe komt dat dan? Ik geloof dat dit komt door een aantal dingen.

Ten eerste: geen goede strategie. Er is niet voldoende nagedacht over wat je echt wil bereiken met je advertentie.

Ten tweede: de teksten en de foto’s raken niet of de websitepagina spreekt niet aan.

Ten derde: de instellingen staan niet goed. Je bereikt niet de juiste mensen of hebt gedrukt op “bericht promoten” waardoor de instellingen beperkt zijn.

Ten vierde: je hebt een advertentie opgezet, maar je durft eigenlijk niet… Of je gelooft er niet in. Je eigen mindset zit in de weg. 

En dan de uitdaging… als dit niet werkt, hoe dan wel? Ik geloof dus in een combinatie van al die dingen samen: een advertentiecampagne met een goede strategie, met advertentiemateriaal dat raakt en helemaal aansluit op waar je cliënt behoefte aan heeft, in een goed ingestelde advertentie, waar je helemaal achter staat.

Tijdens de Basiscursus Leren Adverteren neem ik je mee in de do’s en don’t en laat ik je zien hoe je stap voor een stap jouw eerste campagne kunt live zetten.

Zelf je eerste campagne live zetten!

Korte video’s die je wegwijs maken in advertentieland

Laagdrempelig starten met één advertentie en een laag campagmebudget

Stapje voor stapje je advertentie live zetten volgens de voorbeeldvideo

Ik leer je hoe je jouw eerste advertentie live kunt zetten

Hi, ik ben Ilaria! Ik help coaches en therapeuten met hun zichtbaarheid, zodat ze meer cliënten krijgen. 

Ondertussen al weer meer dan 4 jaar geleden heb ik mijn eerste Facebook advertentie training gevolgd bij Mark Bongers. In 2019 heb ik nog een extra cursus gevolgd bij hem voor gevorderden, om nog beter te snappen hoe adverteren werkt.

Ik weet het nog goed. Ik zat toen voor het eerst in zijn webinar. Ik dacht dat ik al veel van Facebook wist, maar…. ik kwam er tijdens het webinar achter dat ik nog niet eens de helft wist! Adverteren was compleet nieuw voor me. Ik heb me meteen ingeschreven voor zijn cursus en adverteren. Die heeft echt mijn leven veranderd. 

Ik heb ondertussen al tientallen advertentiecampagnes gemaakt voor coaches en therapeuten en in totaal meer dan €50000 aan advertentiebudget mogen verdelen, wat er zeker ook allemaal weer is uitgekomen. Niet voor grote bedrijven dus, maar echt voor kleine coaches en therapeuten zoals jij. Omdat ik de advertenties maak en manage, heb ik een goed beeld van wat in de praktijk wel en niet werkt. 

Adverteren is één van de belangrijkste tools die ik inzet om je zichtbaarheid te vergroten. Ik leer je graag hoe het werkt. 

 

Als je je hierin herkent, dan is Leren Adverteren iets voor jou…

Je hebt al veel over adverteren op Facebook en Instagram gehoord, maar je durft het nog niet echt aan om er zelf mee aan de gang te gaan. Je wil het in één keer goed doen en wil dus eerst leren hoe het moet.

Je hebt al wel een aantal advertenties geprobeerd, maar je verzandt in alle mogelijkheden. Misschien is er nog niks concreets uitgekomen, of juist wel, en wil je dit vergroten.

Je bent soms onzeker over je advertentiemateriaal en je vraagt je af wat je moet schrijven om je advertentie te laten werken

Je bent redelijk technisch, pakt nieuwe informatie wel snel op. Je bent in ieder geval gemotiveerd om het te leren!

Social media werkt al goed voor je praktijk. Je krijgt regelmatig aanvragen van onbekenden en je wil social media nog meer voor jezelf laten werken. 

Je bent eraan toe om verder en sneller te groeien. Je bent toe aan een volle praktijk.

Dit is hoe de cursus eruit ziet: 

Les 1: Waarom adverteren?

In deze les vertel ik je waarom adverteren op Facebook en Instagram waardevol is en wat het verschil is met adverteren op Google. Ook leg ik je uit hoe je adverteren in je gehele strategie kunt inzetten. 

Les 2: Strategie bepalen 

Marketingacties zijn alleen waardevol als je naar een bepaald doel toewerkt. Uiteindelijk wil je nieuwe cliënten bereiken met je advertentie, toch? Daarom is strategie een belangrijk onderdeel. Ik leer je hoe je bepaalt wat een passend doel is bij je bedrijf en wat strategisch slim is.

Belangrijk: een advertentie is onderdeel van je gehele strategie. Een advertentie alleen werkt vaak niet. Het is altijd onderdeel van jouw hele marketingstrategie! Bedenk je dus altijd: als ik X wil bereiken, wat kan ik daar dan nog meer voor doen? Ook daar gaan we het over hebben. 

Les 3: Hoe schrijf je goede advertentieteksten?

Je advertentieresultaten vallen of staan met je advertentiemateriaal. Je advertentieteksten zijn dus behoorlijk belangrijker. Hoe schrijf je nou goede teksten die ervoor zorgen dat mensen ook echt in actie komen? Wat werkt goed in de praktijk? En waarom? Dat leg ik je uit in deze les. 

Les 4: Hoe kies je de juiste afbeeldingen en beeldmateriaal? 

Een afbeelding geeft meteen een eerste indruk en kan ervoor zorgen dat mensen juist stoppen bij je advertentie om door te klikken naar je website, of dat ze juist doorscrollen. Welke moet je dan kiezen als coach of therapeut, en waarom?

Les 5: Wat moet er op je websitepagina staan?

In deze advertentiecursus leer ik je om een advertentie te maken die naar je website doorverwijst, zodat mensen daar meer informatie kunnen lezen. Maar hoe maak je nou een goede pagina? Wat moet daarop staan? Ik leg je de marketingpsychologie uit van een goede pagina. 

 Les 6: Budget

Bij het instellen van je advertentie moet je o.a. nadenken over het advertentiebudget. Hoeveel moet je eigenlijk in een advertentie steken? Hoeveel mag het kosten, voordat je iets van resultaat ziet? En hoeveel kost een advertentie je dan dus bijvoorbeeld per maand? In deze les neem ik je mee in het budget en in hoe ik dat bepaal en waarom. 

Les 7: Stap-voor-stap je eerste campagne maken

Dit is de les waar het eigenlijk om draait! Als de teksten en afbeeldingen klaar zijn en de websitepagina helemaal klopt, gaan we aan de slag met het instellen van de advertentie op Facebook en instagram. Dat is een behoorlijk technisch  gedoe vol keuzemogelijkheden! Gelukkig Facebook harstikke slim en is er oneindig veel data beschikbaar.

In deze les laat ik je zien hoe je de advertentiecampagne daadwerkelijk online kunt gaan zetten en waar je allemaal op moet letten. Ik leg je het verschil uit tussen een advertentiecampagne, advertentiesets en een advertentie. Daarnaast laat ik je zien hoe je een goede doelgroep kunt aanmaken en waar je op moet letten. Ik vertel je welke plaatsingen je moet kiezen en hoe je je tekst en afbeelding instelt. Ik doorloop in deze les stap voor stap hoe je een campagne kunt opzetten, zodat jij het daarna zelf kunt doen.

 

Les 8: Advertenties analyseren & hoe nu verder?

Deze les is bedoeld om te analyseren hoe de advertenties lopen! Als je advertentie even loopt, moet je natuurlijk interpreteren hoe het gaat. Ik laat je aan de hand van een voorbeeldcampagne hoe je de cijfers moet interpreteren en wat de juiste gemiddeldes zijn. Want hoe weet je nou eigenlijk of een advertentie wel of niet goed draait?

Ik leer je hoe je de eerste resultaten kunt analyseren en wat je vervolgens doet met de resultaten. Hoe schaal je op als het goed gaat? En wat doe je als het juist niet goed gaat? 

 

Les 9: Veelgestelde vragen

Deze cursus is een basiscursus met als doel dat je je eerste advertentie live zet, ook als je zelf niet zo technisch bent. Grote kans dat je nog allerlei vragen hebt! In deze les heb ik de meestgestelde vragen uitgeschreven of uitgewerkt met een video. 

 

Hoe adverteren anderen geholpen heeft met het laten groeien van hun praktijk:

Januari 2019 ben ik samen met Ilaria gaan zitten om mijn wensen voor FB adverteren door te nemen. Na een goede intake hebben we een strategie opgesteld die direct succesvol was. We besloten om enkele succesverhalen van mijn clienten te beschrijven. Deze verhaal vormen hebben we telkens in verschillende rondes ‘aangezet’.

Vrijwel direct kwamen er aanmeldingen voor massage behandelingen binnen. De teksten raakten de mensen, ze herkenden zichzelf in het verhaal van een ander. Cijfermatig komt het erop neer dat ik tussen de €15 en €20 kwijt ben aan FB voor 1 behandeling van €62. In veel gevallen hebben de mensen 2 tot 3 behandelingen nodig waardoor ik dus eigenlijk €120 tot €180 omzet maak op een kostenpost van €20.

Het mooie is dat de code 10 maanden later nog steeds werkt!

Ilaria let goed op je wensen en de richting die je uit wilt slaan met je praktijk. Ik had al een beeld wat ik met de advertenties wilde laten zien, Ilaria heeft hierin wat technische zorgen uit handen genomen. Ze denk goed met je mee en houdt je ook de nodige spiegels voor. Ze durft te benoemen wat jezelf misschien liever uit de weg gaat. En juist daarin schuilt haar kracht. Met de hulp van Ilaria heb ik dit jaar de stap kunnen maken van een half gevulde praktijk en daarnaast werken voor anderen naar een goed gevulde praktijk en het niet langer voor anderen hoeven werken. Ilaria doet wat ze beloofd.

Daan den Ouden
VolDaan Massagepraktijk

Eind 2017 liep mijn praktijk op mond tot mond reclame. Mijn clientenbestand steeg, maar te langzaam. Op het moment dat ik samen ben gaan werken met Ilaria aan zichtbaarheid ging het aantal cliënten met sprongen vooruit. Nu 2 jaar later zit de praktijk vol, en ben ik als mens en therapeut enorm veranderd. Ik voel me een ondernemer met een doel. Ilaria heeft me veel inzichten gegeven en me uit mijn comfortzone gehaald. Wat maakt dat ik nu durf te staan voor wat ik doe, mezelf durf te laten zien, en dit vertaald zich terug naar een volle praktijk.
Mede door de gerichte advertentiecampagnes die Ilaria voor mij maakt, behaal ik de doelen die ik me steeds stel.
Ilaria is creatief, denkt snel, en weet voor iedereen een passende marketing te creëren. Ze luistert naar wat en wie je bent, en neemt je steeds dat stapje verder om een doelgerichte succesvolle ondernemer met passie te zijn.
Lieve Ilaria, dank je wel dat je op mijn pad kwam. Ik hoop dat we samen nog veel wegen mogen bewandelen.

Annelies Holl
Massagepraktijk Cura

Op 1 maart 2022, 6 maanden na mijn ontslag, was mijn eerste Facebookadvertentie gepubliceerd.

Binnen 1 dag kwamen er al aanmeldingen voor een eerste sessie. De advertentie liep 10 dagen en het aantal volgers op Facebook groeide ook. inmiddels, 3 weken nadat de advertentie live was gezet, zijn er 10 nieuwe cliënten voor een intake met eerste sessie geweest en zijn er 16 vervolgafspraken gemaakt. Mijn advertentiebudget van € 50 was met de eerste nieuwe cliënt al dik terugverdiend want die leverde met 3 vervolgafspraken een omzet van € 225 op.

Ik ben heel blij met deze boost voor mijn praktijk en dat ik de stap heb genomen om met deze basiscursus aan de slag te gaan. Mijn advertentie kan ik voor de lange termijn inzetten.

Ik was een van de eersten die toegang had tot de Basiscursus Leren Adverteren maar ook de eerste die daadwerkelijk met deze cursus aan de slag ging. Ik was een dankbaar “proefkonijn”.

Ilaria’s hulp is heel waardevol. Zij heeft mij vertrouwen gegeven om op een duidelijke maar vooral liefdevolle manier aan zichtbaarheid van mijn praktijk te werken.

Eveline Sastrokarijo

Refliene Reflexologie

Wat levert adverteren op voor je praktijk?

Je bereikt nieuwe mensen

Iedere ondernemer moet continu weer opnieuw zijn vijver vergroten. Je zoekt altijd weer naar nieuwe mensen, want na een tijdje zijn je cliënten klaar. Met adverteren kun je makkelijk je vijver vergroten. 

Je bereikt de juiste mensen

Leuk, die nieuwe mensen, maar ook fijn als zij daadwerkelijk je doelgroep zijn! Anders heb je er alsnog niet veel aan. In het advertentiebeheer van Facebook kun je heel specifiek bepaalde interesses aangeven, zoals bijvoorbeeld “stress” en “burnout” of “interesse in Happinez Magazine”. Je bereikt dus makkelijk die bewuste persoon! 

Je bereikt mensen bij jou in de buurt

Je kunt instellen in welke plek je wil adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een straal van 17 km rondom je praktijkruimte. Afstand kan dus nooit meer een bezwaar zijn! Wel zo fijn, aangezien de meeste coaches en therapeuten met trajecten werken. 

Oh en nog even belangrijk!

Dat allemaal terwijl je daar niks voor hoeft te doen, behalve dan de advertentie opzetten en aanzetten. Facebook werkt ook als jij slaapt of leuke dingen doet.

En ja, dat opzetten kost natuurlijk tijd. En je investeert geld in Facebook. Toch zie ik adverteren als een soort kleine marketingafdeling binnen je praktijk!

Let op: advertenties zijn geen quick fix!

Je praktijk groeit stapje voor stapje! Zichtbaarheid is hierbij belangrijk. Adverteren is wat mij betreft onmisbaar, omdat het zorgt voor bereik, maar het is geen wondermiddel. Het kan mensen niet zomaar overhalen om iets bij je af te nemen. Jij koopt ook niet meteen alles wat je ziet vanuit een advertentie? 

Adverteren draagt bij aan de gehele klantreis van je potentiële cliënt. Vaak horen de coaches en therapeuten waarmee ik werk dingen als “ik heb je al zovaak voorbij zien komen, ik dacht, nu ga ik maar eens contact opnemen.” 

Een advertentie kan werken als een multiplier. Als je al veel aan zichtbaarheid doet, zorgt een advertentie voor nog meer bereik. Als een post of actie heel goed loopt, zorgt een advertentie voor meer bereik. 

Een advertentie zorgt ALTIJD voor meer bereik, maar niet automatisch voor klanten. Ik heb helaas geen magische toverstaf. 

Met een advertentie zaai je, en het kan dus zijn dat je pas over een half jaar die zaadjes kunt oogsten, ook al loopt die advertentie dan al niet eens meer. 

Maar…. als jij je baby plantjes geen water geeft, gaan ze dood, toch? Dat is ook met je marketing zo. Als je een advertentie als een quick fix ziet, dan heb je wel baby plantjes, die je vervolgens geen water meer geeft.

Een goedlopende praktijk draait om consistent zichtbaar zijn. Het werk doen dat nodig is. Een vertrouwensrelatie opbouwen met je potentiële cliënt. 

Verwacht dus geen wonderen (al gebeuren er soms zeker wonderen!) maar zie het als een onderdeel van je huidige marketingstrategie.

Ook behapbaar voor jou! 

Laagdrempelig beginnen

Ik geloof en heb ik de praktijk gezien dat het niet duur hoeft te zijn om met advertereren te starten. Daarom starten we met 50 euro tot 100 euro advertentiebudget. Vanuit daar kijk je hoe de advertenties lopen, en kun je je advertentiebudget ophogen. 

Speciaal voor coaches en therapeuten

Deze cursus is speciaal voor coaches en therapeuten. De advertenties en strategiën waar ik over vertel zijn echt gericht op praktijken, waarbij de meeste coaches en therapeuten graag live willen werken met cliënten.

Een goede advertentiecampagne opzetten is een heel proces en kan niet even “snel snel”.

Even wat statistieken van coaches en therapeuten uit de praktijk…

 

Doel: verkopen van online training

Doelgroep: coaches met een praktijk en bewuste mensen

Resultaat: 98 trainingen verkocht vanuit de advertentie voor €300 euro per training

Looptijd: 4 maanden en loopt nog steeds

Kosten per resultaat: €11 – 17 euro per stuk

Doel: verkopen van introductieafspraak

Doelgroep: bewuste mensen

Resultaat: 244+ nieuwe klanten die een eerste afspraak hebben geboekt in de praktijk voor €60 euro per afspraak.

Looptijd: meer dan een jaar en loopt nog steeds

Kosten per resultaat: €7 – €22 per afspraak

Doel: verkopen van een fysiek boek (650 pagina’s)

Doelgroep: coaches en therapeuten

Resultaat: 93 fysieke boeken voor €75 per boek

Looptijd: sinds mei 2021, loopt nog steeds

Kosten per resultaat: €6,17 euro per boek

Doel: verkopen van kennismakingsafspraak

Doelgroep: bewuste mensen

Resultaat: 43 nieuwe klanten die een eerste afspraak hebben geboekt in de praktijk voor €50 euro per afspraak.

Looptijd: juli 2019, loopt nog steeds

Kosten per resultaat: €7 – €22 per afspraak

Doel: Aanmeldingen voor gratis challenge

Doelgroep: ouders

Resultaat: 290 aanmeldingen voor de challenge

Looptijd: twee weken

Kosten per resultaat: €0,78 per inschrijving

Doel: verkopen proeflessen voor yoga voor kennismaking zodat ze daarna voor een rittenkaart kozen

Doelgroep: bewuste mensen

Resultaat: 32 nieuwe aanmeldingen voor proeflessen die €15 euro betaalden per proefles 

Looptijd: paar maanden

Kosten per resultaat: €12

Adverteren zorgt ervoor dat je mensen bereikt die je anders nooit had kunnen bereiken.

Er gebeuren regelmatig wonderen als je start met adverteren! Dat is een kwestie van goed uitdenken, instellen en er dan achterkomen dat het blijkbaar super goed aansluit bij je doelgroep. En soms gebeurt er niks. Of je denkt dat er niks gebeurt… En dan is het een kwestie van opnieuw proberen en bijsturen. Net zoals bij alles in het ondernemerschap. Mijn ervaring is dat de investering er eigenlijk altijd weer uitkomt, alleen weet je van te voren niet hoe en wanneer. 

Basiscursus: wat wél en wat niet?

Zoals je wellicht weet is dit een Basiscursus. Adverteren voor beginners. Ik probeer je eigenlijk alleen te leren wat je echt nodig hebt voor je eerste advertentie. Dat betekent ook dat ik je veel niet leer, wat er wel mogelijk is. Dat doe ik omdat ik gemerkt heb dat de coaches en therapeuten waar ik mee werk al snel verzuipen in alle mogelijkheden. Hieronder een toelichting van wat je wél en niet leert, zodat je kunt inschatten of deze cursus bij je past. Snap je niet waar ik het allemaal over heb bij “wat leer je niet?”. Mooi! Dan past dit dus wél bij jou. 

 

Wat leer je allemaal wél?

Marketingpsychologie & koopgedrag

Mensen kopen niet zomaar iets bij jou. Daar zit veel psychologie achter. Wat maakt een advertentie nou succesvol? Ik neem je mee in de psychologie achter een goede advertentie. 

Strategisch denken en focus

Voor iedereen die meedoet met de cursus, bedenken we een goede strategie, voor zowel de korte als de lange termijn. Daarmee bepalen we dus echt je focus! Die focus alleen al is een verademing en een stok achter de deur om ook echt door te pakken!

Teksten schrijven, foto’s kiezen en een landingspagina maken

De teksten die je leert schrijven voor je advertentie, zijn in de praktijk succesvol gebleken. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, kun je de teksten ook op andere plekken in je marketing gebruiken! Je wordt vele malen beter in teksten schrijven en dat is nogal belangrijk in je marketing.

Stap voor stap je advertentie instellen

In één van de video’s leer ik je hoe je stap voor stap je advertentie kunt opzetten. Je kunt letterlijk volgen waar ik klik en hoe ik de instellingen regel! 

Wat leer je hier niet?

Een Business Manager aanmaken met alle technische instellingen

Je leert niet hoe je je domein moet verifiëren, of je API code in de website moet zetten. Dit is zo technisch dat de meeste coaches en therapeuten gillend wegrennen. 

Je leert niet testen met verschillende teksten, foto’s en doelgroepen

Hoe simpeler, hoe meer behapbaar het voor nu is en hoe groter de kans dat je er ook echt iets mee gaat doen. Vandaar één campagne met één tekst en één foto.

Je leert niet hoe je retargeting of lookalike doelgroepen moet toepassen

Uhhh watte? Ja. Juist. Gewoon simpel dus. 

Je leert geen aangepaste conversies aanmaken en in je advertentiebeheer verwerken

Aangepaste conversies zorgen ervoor dat Facebook kan meten hoeveel aanmeldingen er daadwerkelijk vanuit Facebook komen. Dat is super handig, maar ook weer technisch en een gedoe. Vandaar dat ik dat niet meeneem in de cursus. 

Je leert geen extra dingen zoals een advertentiecampagne inplannen als een bericht op je pagina, betalingsinstellingen regelen, facturen downloaden etc. 

Je advertentiebeheer is een wereld vol knopjes, mogelijkheden en instellingen etc. Als ik alles precies moet uitleggen, kan ik wel een hele week aan video’s opnemen, terwijl je de helft misschien wel nooit nodig hebt. 

Jouw investering in je praktijk

Ook graag 1-op-1 coaching bij deze online cursus om strategie te bepalen, je account in te stellen of je advertenties te analyseren?

Boek er dan een 1-op-1 Powersessie bij van 2,5 uur via Zoom. Je betaalt nu tijdelijk €397 euro excl. btw voor de combi-deal. We onderzoeken samen wanneer we de Powersessie inzetten (juist aan het begin, of liever nadat je de advertentie online hebt gezet). 

 

Praktische informatie

Je kunt starten met de cursus wanneer je wil! Na je betaling krijg je toegang tot de online omgeving.

De gehele cursus is online te volgen en vervolgens kun je zelf aan de slag. Juist met dit soort technische dingen is het fijn om de cursus online te volgen. 

Om te kunnen adverteren op Facebook, heb je een laptop of computer nodig. Een ipad of telefoon heeft te weinig functies om een goede advertentie te kunnen maken. 

Korte berichtjes van anderen over hun advertentie

Meedoen met de basiscursus Leren Adverteren

Vragen waar je vast antwoord op wil!

Hoe werkt de betaling?

Je kunt betalen via de website en krijgt dan ook meteen een factuur. 

Wat heb ik nodig om deze cursus mee te kunnen doen?

Een aantal dingen: een computer. Je advertenties maken via een ipad of smartphone is niet te doen.

Daarnaast heb  je een zakelijke Facebookpagina nodig en het liefst een website die je zelf kunt aanpassen (of een lieve websitebouwer die je helpt als je iets nieuws wil maken)

Daarnaast is internet belangrijk. Verder heb  je niks nodig. Om te adverteren zijn nog andere dingen nodig natuurlijk, zoals foto’s en teksten, maar daar leg ik je alles over uit tijdens de cursus.

Hoelang duurt de gehele cursus?

De video’s zelf zijn redelijk kort, maar het maken van het materiaal duurt best even. Ik heb de cursus expres zo ontwikkeld dat je echt start bij de basis. Die is namelijk al ingewikkeld genoeg! Dat maakt dat je eerste advertentie dus best snel online kan staan. Het is in totaal ongeveer 2,5 uur aan cursusmateriaal. Hoelang jij vervolgens bezig bent met het maken van jouw materiaal, is natuurlijk afhankelijk van jou. Ik schat in dat je er in totaal ongeveer een volledige werkdag mee bezig bent. 

Ik ben pas net begonnen, werkt dit ook voor mij?

In de basis vergroten Facebookadvertenties je bereik, zonder dat je daar heel veel voor hoeft te doen. Dat is fijn! Toch is het wel belangrijk dat je hele basis al staat en dat je bijvoorbeeld al een website hebt. Dat is niet verplicht, maar raad ik wel aan. De vraag is dus of je daar niet eerst nog even wat tijd in moet steken. Neem vooral even contact op, dan overleggen we. 

Ik heb op dit moment geen cliënten, gaat dit me helpen?

Ja en nee. Ja – het gaat je zeker helpen, want je wordt zichtbaarder en je vergroot je bereik. Nee – want het is geen magische toverstaf die opeens 10 nieuwe cliënten voor je tovert. Het is één van de dingen die je kunt doen om zichtbaar te worden en om nieuwe mensen te laten weten dat je er bent. Vaak heeft een potentiële cliënt meerdere contactmomenten nodig voordat hij of zij cliënt bij je wordt, dus daarom is het goed om naar de hele marketingstrategie te kijken.

Hoelang heb ik toegang tot de training?

Er zit geen eindtijd aan je toegang. Je kunt de training dus op je eigen tempo doen. 

Kan ik ook op instagram adverteren met deze cursus?
Ja! Facebook en Instagram zijn allebei van Facebook. Ze werken met dezelfde advertentiefunctie. Je kunt bij je advertentie aangeven of je op Facebook of op Instagram wil adverteren of allebei.
Ik heb een hekel aan teksten schrijven, is dit een probleem?

Nee, ik geef je tips en voorbeelden in de lessen.

Ik heb al eerder geadverteerd, help je me ook met mijn bestaande advertenties?

Nee, daar is deze cursus niet geschikt voor.

Heb ik een gratis weggever nodig?

Dat hoeft niet, maar het kan zeker waardevol zijn. Het kan heel waardevol zijn op een gratis weggever te adverteren, maar soms past het beter om direct op een goedkopere dienst te adverteren of bijvoorbeeld op een laagdrempelige fysieke dienst zoals een lezing of een workshop. 

Ik ben niet technisch, past deze cursus dan?

Als je precies aanklikt wat ik aanklik in de video, dan kom je waarschijnlijk al een heel eind. Maar… Als je echt niet technisch bent, denk ik dat je je advertenties beter kunt uitbesteden. We zetten dan samen een advertentiecampagne op! Ik denk met je mee, help je met je teksten en stel alles voor je in. Wellicht is dat een goede eerste stap? Neem even contact op, dan overleggen we samen. 

Met hoeveel advertentietegoed moet ik rekening houden?

Dit is afhankelijk van wat je precies wil verkopen! Ik besteed hier ook een les aan. Ik start altijd met een budget van €50 tot €100 euro om gewoon eens laagdrempelig te onderzoeken hoe het voor jou werkt. De vraag is natuurlijk – kun je met dat advertentietegoed dan iets bereiken? JA! Bij iemand kwamen er zelfs 10 nieuwe cliënten uit voor een eerste behandeling die allemaal 50 euro betaalden. Wat kun je verwachten? Dat weet ik niet… Daar zul je echt voor moeten testen. Maar je hoeft geen honderden euro’s in je advertentie te steken. Als het werkt, merk je dat vaak na 50 of 100 euro ook, en als het niet werkt lijkt het me niet handig om er nog meer geld in te steken en moeten we juist opzoek naar een andere oplossing.