Advertentie Masterclass voor je praktijk

Masterclass van 2 uur waarin je zelf leert hoe je een simpele advertentiecampagne maakt op Facebook en Instagram

 

€47

Bekijk live dataOpname - kijken wanneer je wil

Advertentie Masterclass voor je praktijk

Masterclass van 2 uur waarin je zelf leert hoe je een simpele advertentiecampagne maakt op Facebook en Instagram

 

€47

Bekijk live dataOpname - kijken wanneer je wil

Leren hoe je gerichte Facebook & instagram advertenties maakt om je potentiële cliënten te laten weten dat jij er bent.

Online masterclass waarin ik je in jip-en-janneke-taal uitleg en laat zien hoe je een basis campagne maakt. 

 

Donderdag 12 september 19:30 – Ja, dat wil ik!

Starten wanneer je wil? Ja, dat wil ik!

Een advertentie online zetten kan iedereen…

… maar niet iedereen kan een goedlopende campagne opzetten waar ook daadwerkelijk cliënten uit komen.

Facebook is harstikke slim en wil jou motiveren om je geld te investeren in advertenties. Veel te vaak hoor ik dat het voelt alsof het geld eigenlijk door het putje gespoeld is… Er is niks uitgekomen. Hoe komt dat dan? Ik geloof dat dit komt door een aantal dingen.

Ten eerste: geen goede strategie. Er is niet voldoende nagedacht over wat je echt wil bereiken met je advertentie.

Ten tweede: de teksten en de foto’s raken niet of de websitepagina spreekt niet aan.

Ten derde: de instellingen staan niet goed. Je bereikt niet de juiste mensen of hebt gedrukt op “bericht promoten” waardoor de instellingen beperkt zijn.

Ten vierde: je hebt een advertentie opgezet, maar je durft eigenlijk niet… Of je gelooft er niet in. Je eigen mindset zit in de weg.

En dan de uitdaging… als dit niet werkt, hoe dan wel? Ik geloof dus in een combinatie van al die dingen samen: een advertentiecampagne met een goede strategie, met advertentiemateriaal dat raakt en helemaal aansluit op waar je cliënt behoefte aan heeft, in een goed ingestelde advertentie, waar je helemaal achter staat.

Tijdens de Advertentie Masterclass neem ik je mee in de do’s en don’t en laat ik je zien hoe je stap voor een stap jouw eerste campagne kunt live zetten.

Zelf je eerste campagne live zetten!

Kijk mee met een praktijkcasus van een andere coach / therapeut

Laagdrempelig starten met één advertentie en een laag campagmebudget

Stapje-voor-stap demo die je zelf thuis kunt meevolgen of terugkijken

Ik leer je hoe je jouw eerste advertentie live kunt zetten

Hi, ik ben Ilaria! Ik help coaches en therapeuten met hun zichtbaarheid, zodat ze meer cliënten krijgen.

Ondertussen alweer 7 jaar geleden heb ik mijn eerste Facebook advertentie training gevolgd bij Mark Bongers. In 2019 heb ik nog een extra cursus gevolgd bij hem voor gevorderden, om nog beter te snappen hoe adverteren werkt.

Ik weet het nog goed. Ik zat toen voor het eerst in zijn webinar. Ik dacht dat ik al veel van Facebook wist, maar…. ik kwam er tijdens het webinar achter dat ik nog niet eens de helft wist! Adverteren was compleet nieuw voor me. Ik heb me meteen ingeschreven voor zijn cursus adverteren. Die heeft echt mijn leven veranderd.

Ik heb ondertussen al heeeeel veel advertentiecampagnes gemaakt voor coaches en therapeuten en in totaal meer dan €50000 aan advertentiebudget mogen verdelen, wat er zeker ook allemaal weer is uitgekomen. Niet voor grote bedrijven dus, maar echt voor kleine coaches en therapeuten zoals jij. Omdat ik de advertenties maak en manage, heb ik een goed beeld van wat in de praktijk wel en niet werkt.

Adverteren is één van de belangrijkste tools die ik inzet om je zichtbaarheid te vergroten. Ik leer je graag hoe het werkt.

 

Als je je hierin herkent, dan is de Masterclass adverteren iets voor jou…

Je hebt al veel over adverteren op Facebook en Instagram gehoord, maar je durft het nog niet echt aan om er zelf mee aan de gang te gaan. Je wil het in één keer goed doen en wil dus eerst leren hoe het moet.
Je hebt al wel een aantal advertenties geprobeerd, maar je verzandt in alle mogelijkheden. Misschien is er nog niks concreets uitgekomen, of juist wel, en wil je dit vergroten.
Je bent soms onzeker over je advertentiemateriaal en je vraagt je af wat je moet schrijven om je advertentie te laten werken
Je bent redelijk technisch, pakt nieuwe informatie wel snel op. Je bent in ieder geval gemotiveerd om het te leren!
Social media werkt al goed voor je praktijk. Je krijgt regelmatig aanvragen van onbekenden en je wil social media nog meer voor jezelf laten werken.
Je bent eraan toe om verder en sneller te groeien. Je bent toe aan een volle praktijk.

Dit is wat behandelen

De strategie voor je advertentie bepalen

Marketingacties zijn alleen waardevol als je naar een bepaald doel toewerkt. Uiteindelijk wil je nieuwe cliënten bereiken met je advertentie, toch? Daarom is strategie een belangrijk onderdeel. Hoe kies je? Wanneer kies je voor het rechtstreeks adverteren op een betaalde dienst, bijvoorbeeld je behandelingen? En wanneer wil je juist eerst adverteren op een gratis weggever? 

 

Teksten, afbeeldingen, budget 

Je advertentieresultaten vallen of staan met je advertentiemateriaal. Je advertentieteksten zijn dus behoorlijk belangrijker. Hoe schrijf je nou goede teksten die ervoor zorgen dat mensen ook echt in actie komen? Wat werkt goed in de praktijk? En waarom? En als je dan eenmaal je advertentie live wil zetten, wat is dan realistisch qua budget? Hoeveel aanmeldingen kan je verwachten voor welk budget en wat zijn gemiddeldes? Ik start altijd met een laagdrempelige campagne met een advertentiebudget tussen de €50 en €100 euro. 

Praktijkcasus van een andere coach of therapeut

Er wordt vaak veel helder als je in de praktijk kunt zien hoe zo’n campagne er dan uit ziet: teksten, landingspagina, afbeelding, het doel… Daarom bekijken we een praktijkcasus die goed gewerkt van een andere coach of therapeut.

Stap-voor-stap je eerste campagne maken

Dit is deze masterclass eigenlijk om draait! We gaan aan de slag met het instellen van de advertentie op Facebook en instagram. Dat is een behoorlijk technisch  gedoe vol keuzemogelijkheden! Gelukkig Facebook harstikke slim en is er oneindig veel data beschikbaar.

In deze les laat ik je zien hoe je de advertentiecampagne daadwerkelijk online kunt gaan zetten en waar je allemaal op moet letten. Ik leg je het verschil uit tussen een advertentiecampagne, advertentiesets en een advertentie. Daarnaast laat ik je zien hoe je een goede doelgroep kunt aanmaken en waar je op moet letten. Ik vertel je welke plaatsingen je moet kiezen, en waarom, en hoe je je tekst en afbeelding instelt. Ik doorloop in deze les stap voor stap hoe je een campagne kunt opzetten, zodat jij het daarna zelf kunt doen.

 

Hoe adverteren anderen geholpen heeft met het laten groeien van hun praktijk:

Januari 2019 ben ik samen met Ilaria gaan zitten om mijn wensen voor FB adverteren door te nemen. Na een goede intake hebben we een strategie opgesteld die direct succesvol was. We besloten om enkele succesverhalen van mijn clienten te beschrijven. Deze verhaal vormen hebben we telkens in verschillende rondes ‘aangezet’.

Vrijwel direct kwamen er aanmeldingen voor massage behandelingen binnen. De teksten raakten de mensen, ze herkenden zichzelf in het verhaal van een ander. Cijfermatig komt het erop neer dat ik tussen de €15 en €20 kwijt ben aan FB voor 1 behandeling van €62. In veel gevallen hebben de mensen 2 tot 3 behandelingen nodig waardoor ik dus eigenlijk €120 tot €180 omzet maak op een kostenpost van €20.

Het mooie is dat de code 10 maanden later nog steeds werkt!

Ilaria let goed op je wensen en de richting die je uit wilt slaan met je praktijk. Ik had al een beeld wat ik met de advertenties wilde laten zien, Ilaria heeft hierin wat technische zorgen uit handen genomen. Ze denk goed met je mee en houdt je ook de nodige spiegels voor. Ze durft te benoemen wat jezelf misschien liever uit de weg gaat. En juist daarin schuilt haar kracht. Met de hulp van Ilaria heb ik dit jaar de stap kunnen maken van een half gevulde praktijk en daarnaast werken voor anderen naar een goed gevulde praktijk en het niet langer voor anderen hoeven werken. Ilaria doet wat ze beloofd.

Daan den Ouden
VolDaan Massagepraktijk

Eind 2017 liep mijn praktijk op mond tot mond reclame. Mijn clientenbestand steeg, maar te langzaam. Op het moment dat ik samen ben gaan werken met Ilaria aan zichtbaarheid ging het aantal cliënten met sprongen vooruit. Nu 2 jaar later zit de praktijk vol, en ben ik als mens en therapeut enorm veranderd. Ik voel me een ondernemer met een doel. Ilaria heeft me veel inzichten gegeven en me uit mijn comfortzone gehaald. Wat maakt dat ik nu durf te staan voor wat ik doe, mezelf durf te laten zien, en dit vertaald zich terug naar een volle praktijk.
Mede door de gerichte advertentiecampagnes die Ilaria voor mij maakt, behaal ik de doelen die ik me steeds stel.
Ilaria is creatief, denkt snel, en weet voor iedereen een passende marketing te creëren. Ze luistert naar wat en wie je bent, en neemt je steeds dat stapje verder om een doelgerichte succesvolle ondernemer met passie te zijn.
Lieve Ilaria, dank je wel dat je op mijn pad kwam. Ik hoop dat we samen nog veel wegen mogen bewandelen.

Annelies Holl
Massagepraktijk Cura

6 maanden na mijn ontslag, was mijn eerste Facebookadvertentie gepubliceerd.

Binnen 1 dag kwamen er al aanmeldingen voor een eerste sessie. De advertentie liep 10 dagen en het aantal volgers op Facebook groeide ook. inmiddels, 3 weken nadat de advertentie live was gezet, zijn er 10 nieuwe cliënten voor een intake met eerste sessie geweest en zijn er 16 vervolgafspraken gemaakt. Mijn advertentiebudget van € 50 was met de eerste nieuwe cliënt al dik terugverdiend want die leverde met 3 vervolgafspraken een omzet van € 225 op.

Ik ben heel blij met deze boost voor mijn praktijk en dat ik de stap heb genomen om met deze basiscursus aan de slag te gaan. Mijn advertentie kan ik voor de lange termijn inzetten.

Ik was een van de eersten die toegang had tot de Basiscursus Leren Adverteren maar ook de eerste die daadwerkelijk met deze cursus aan de slag ging. Ik was een dankbaar “proefkonijn”.

Ilaria’s hulp is heel waardevol. Zij heeft mij vertrouwen gegeven om op een duidelijke maar vooral liefdevolle manier aan zichtbaarheid van mijn praktijk te werken.

Eveline Sastrokarijo

Refliene Reflexologie

Wat levert adverteren op voor je praktijk?

Je bereikt nieuwe mensen

Iedere ondernemer moet continu weer opnieuw zijn vijver vergroten. Je zoekt altijd weer naar nieuwe mensen, want na een tijdje zijn je cliënten klaar. Met adverteren kun je makkelijk je vijver vergroten.

Je bereikt de juiste mensen

Leuk, die nieuwe mensen, maar ook fijn als zij daadwerkelijk je doelgroep zijn! Anders heb je er alsnog niet veel aan. In het advertentiebeheer van Facebook kun je heel specifiek bepaalde interesses aangeven, zoals bijvoorbeeld “stress” en “burnout” of “interesse in Happinez Magazine”. Je bereikt dus makkelijk die bewuste persoon!

Je bereikt mensen bij jou in de buurt

Je kunt instellen in welke plek je wil adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een straal van 17 km rondom je praktijkruimte. Afstand kan dus nooit meer een bezwaar zijn! Wel zo fijn, aangezien de meeste coaches en therapeuten met trajecten werken.

Oh en nog even belangrijk!

Dat allemaal terwijl je daar niks voor hoeft te doen, behalve dan de advertentie opzetten en aanzetten. Facebook werkt ook als jij slaapt of leuke dingen doet.

En ja, dat opzetten kost natuurlijk tijd. En je investeert geld in Facebook. Toch zie ik adverteren als een soort kleine marketingafdeling binnen je praktijk!

Let op: advertenties zijn geen quick fix!

Je praktijk groeit stapje voor stapje! Zichtbaarheid is hierbij belangrijk. Adverteren is wat mij betreft onmisbaar, omdat het zorgt voor bereik, maar het is geen wondermiddel. Het kan mensen niet zomaar overhalen om iets bij je af te nemen. Jij koopt ook niet meteen alles wat je ziet vanuit een advertentie?

Adverteren draagt bij aan de gehele klantreis van je potentiële cliënt. Vaak horen de coaches en therapeuten waarmee ik werk dingen als “ik heb je al zovaak voorbij zien komen, ik dacht, nu ga ik maar eens contact opnemen.”

Een advertentie kan werken als een multiplier. Als je al veel aan zichtbaarheid doet, zorgt een advertentie voor nog meer bereik. Als een post of actie heel goed loopt, zorgt een advertentie voor meer bereik.

Een advertentie zorgt ALTIJD voor meer bereik, maar niet automatisch voor klanten. Ik heb helaas geen magische toverstaf.

Met een advertentie zaai je, en het kan dus zijn dat je pas over een half jaar die zaadjes kunt oogsten, ook al loopt die advertentie dan al niet eens meer.

Maar…. als jij je baby plantjes geen water geeft, gaan ze dood, toch? Dat is ook met je marketing zo. Als je een advertentie als een quick fix ziet, dan heb je wel baby plantjes, die je vervolgens geen water meer geeft.

Een goedlopende praktijk draait om consistent zichtbaar zijn. Het werk doen dat nodig is. Een vertrouwensrelatie opbouwen met je potentiële cliënt.

Verwacht dus geen wonderen (al gebeuren er soms zeker wonderen!) maar zie het als een onderdeel van je huidige marketingstrategie.

Laagdrempelig beginnen

Ik geloof en heb ik de praktijk gezien dat het niet duur hoeft te zijn om met advertereren te starten. Daarom kun je starten met 50 euro tot 100 euro advertentiebudget. Vanuit daar kijk je hoe de advertenties lopen, en kun je je advertentiebudget ophogen. Hoe je precies je budget kiest, leg ik uit in de masterclass.

Speciaal voor coaches & therapeuten

Deze cursus is speciaal voor coaches en therapeuten. De advertenties en strategiën waar ik over vertel zijn echt gericht op praktijken, waarbij de meeste coaches en therapeuten graag live willen werken met cliënten.

Adverteren zorgt ervoor dat je mensen bereikt die je anders nooit had kunnen bereiken.

Er gebeuren regelmatig wonderen als je start met adverteren! Dat is een kwestie van goed uitdenken, instellen en er dan achterkomen dat het blijkbaar super goed aansluit bij je doelgroep. En soms gebeurt er niks. Of je denkt dat er niks gebeurt… En dan is het een kwestie van opnieuw proberen en bijsturen. Net zoals bij alles in het ondernemerschap. Mijn ervaring is dat de investering er eigenlijk altijd weer uitkomt, alleen weet je van te voren niet hoe en wanneer. 

Masterclass van 2 uur: wat kan je verwachten?

De masterclass is erop gericht om je alleen te leren wat je echt nodig hebt voor je eerste advertentie. Dat betekent ook dat ik je veel niet leer, wat er wel mogelijk is. Dat doe ik omdat ik gemerkt heb dat de coaches en therapeuten waar ik mee werk al snel verzuipen in alle mogelijkheden. Hieronder een toelichting van wat je wél en niet leert, zodat je kunt inschatten of deze cursus bij je past. Snap je niet waar ik het allemaal over heb bij “wat leer je niet?”. Mooi! Dan past dit dus wél bij jou.

 

Wat leer je allemaal wél?

Marketingpsychologie & koopgedrag

Mensen kopen niet zomaar iets bij jou. Daar zit veel psychologie achter. Wat maakt een advertentie nou succesvol? Ik neem je mee in de psychologie achter een goede advertentie.

Strategisch denken en focus

Voor iedereen die meedoet met de cursus, bedenken we een goede strategie, voor zowel de korte als de lange termijn. Daarmee bepalen we dus echt je focus! Die focus alleen al is een verademing en een stok achter de deur om ook echt door te pakken!

Teksten schrijven, foto’s kiezen en een landingspagina maken

De teksten die je leert schrijven voor je advertentie, zijn in de praktijk succesvol gebleken. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, kun je de teksten ook op andere plekken in je marketing gebruiken! Je wordt vele malen beter in teksten schrijven en dat is nogal belangrijk in je marketing.

Leren in de praktijk

Ik laat je je minstens één praktijkcasus zien die goed gedraaid heeft, zodat je een beeld krijgt van hoe het hele proces er in de praktijk werkt. 

Stap voor stap je advertentie instellen

In één van de video’s leer ik je hoe je stap voor stap je advertentie kunt opzetten. Je kunt letterlijk volgen waar ik klik en hoe ik de instellingen regel!

Wat leer je hier niet?

Een Business Manager aanmaken met alle technische instellingen

Je leert niet hoe je je domein moet verifiëren, of je API code in de website moet zetten. Dit is zo technisch dat de meeste coaches en therapeuten gillend wegrennen.

Je leert niet testen met verschillende teksten, foto’s en doelgroepen

Hoe simpeler, hoe meer behapbaar het voor nu is en hoe groter de kans dat je er ook echt iets mee gaat doen. Vandaar één campagne met één tekst en één foto.

Je leert niet hoe je retargeting of lookalike doelgroepen moet toepassen

Uhhh watte? Ja. Juist. Gewoon simpel dus.

Je leert geen aangepaste conversies aanmaken en in je advertentiebeheer verwerken

Aangepaste conversies zorgen ervoor dat Facebook kan meten hoeveel aanmeldingen er daadwerkelijk vanuit Facebook komen. Dat is super handig, maar ook weer technisch en een gedoe. Vandaar dat ik dat niet meeneem in deze masterclass.

Je leert geen extra dingen zoals een advertentiecampagne inplannen als een bericht op je pagina, betalingsinstellingen regelen, facturen downloaden etc. 

Je advertentiebeheer is een wereld vol knopjes, mogelijkheden en instellingen etc. Als ik alles precies moet uitleggen, kan ik wel een hele week aan video’s opnemen, terwijl je de helft misschien wel nooit nodig hebt.

Statistieken & cijfers analyseren

In deze masterclass leer je hoe je een advertentie opzet, maar niet specifiek hoe je de cijfers moet analyseren. 

Jouw investering in je praktijk

Nog een leuke reactie:

 

Praktische informatie

De masterclass vindt plaats via Zoom en duurt ongeveer 2 uur. Je krijgt de opname toegestuurd die je altijd nog kan terug kijken. 

Of…. je koopt meteen de opname! Dit is geen opname van een andere masterclass, maar een losse online training van 2 uur zonder publiek die ik speciaal heb opgenomen voor iedereen die de masterclass op zijn eigen moment en in zijn eigen tempo wil volgen. 

Om zelf te kunnen adverteren op Facebook, heb je een laptop of computer nodig. Een ipad of telefoon heeft te weinig functies om een goede advertentie te kunnen maken. Verder heb je een zakelijke facebookpagina en instagrampagina nodig (instagram hoeft niet persé!).

Korte berichtjes van anderen over hun advertentie

Vragen waar je vast antwoord op wil!

Hoe werkt de betaling?
Je kunt betalen via de website en krijgt dan ook meteen een factuur.
Wat heb ik nodig om deze masterclass mee te kunnen doen?

Een aantal dingen: een computer. Je advertenties maken via een ipad of smartphone is niet te doen.

Daarnaast heb  je een zakelijke Facebookpagina nodig en het liefst een website die je zelf kunt aanpassen (of een lieve websitebouwer die je helpt als je iets nieuws wil maken)

Daarnaast is internet belangrijk. Verder heb  je niks nodig. Om te adverteren zijn nog andere dingen nodig natuurlijk, zoals foto’s en teksten, maar daar leg ik je alles over uit tijdens de cursus.

Ik ben pas net begonnen, werkt dit ook voor mij?

In de basis vergroten Facebookadvertenties je bereik, zonder dat je daar heel veel voor hoeft te doen. Dat is fijn! Toch is het wel belangrijk dat je hele basis al staat en dat je bijvoorbeeld al een website hebt. Dat is niet verplicht, maar raad ik wel aan. De vraag is dus of je daar niet eerst nog even wat tijd in moet steken. Neem vooral even contact op, dan overleggen we.

Ik heb op dit moment geen cliënten, gaat dit me helpen?

Ja en nee. Ja – het gaat je zeker helpen, want je wordt zichtbaarder en je vergroot je bereik. Nee – want het is geen magische toverstaf die opeens 10 nieuwe cliënten voor je tovert (dit kan wel trouwens…). Het is één van de dingen die je kunt doen om zichtbaar te worden en om nieuwe mensen te laten weten dat je er bent. Vaak heeft een potentiële cliënt meerdere contactmomenten nodig voordat hij of zij cliënt bij je wordt, dus daarom is het goed om naar de hele marketingstrategie te kijken.

Hoelang heb ik toegang tot de opname?

Er zit geen eindtijd aan je toegang. Je kunt de masterclass dus op je eigen tempo volgen en starten met adverteren wanneer je wil.

Kan ik ook op instagram adverteren met deze cursus?
Ja! Facebook en Instagram zijn allebei van Facebook. Ze werken met dezelfde advertentiefunctie. Je kunt bij je advertentie aangeven of je op Facebook of op Instagram wil adverteren of allebei.
Ik heb al eerder geadverteerd, help je me ook met mijn bestaande advertenties?

In de masterclass ligt de focus op hoe je zelf een nieuwe campagne moet instellen. Dat leert je misschien ook om anders te kijken naar advertenties die je zelf al hebt opgezet. Mocht je liever willen dat ik echt persoonlijk met je meekijk naar een vorige campagne, kan dat ook.

Heb ik een gratis weggever nodig?
Dat hoeft niet, maar het kan zeker waardevol zijn. Het kan heel waardevol zijn op een gratis weggever te adverteren, maar soms past het beter om direct op een goedkopere dienst te adverteren of bijvoorbeeld op een laagdrempelige fysieke dienst zoals een lezing of een workshop.
Ik ben niet technisch, past deze cursus dan?
Als je precies aanklikt wat ik aanklik in de video, dan kom je waarschijnlijk al een heel eind. Maar… Als je echt niet technisch bent, denk ik dat je je advertenties beter kunt uitbesteden. We zetten dan samen een advertentiecampagne op! Ik denk met je mee, help je met je teksten en stel alles voor je in. Wellicht is dat een goede eerste stap? Neem even contact op, dan overleggen we samen.
Met hoeveel advertentietegoed moet ik rekening houden?
Dit is afhankelijk van wat je precies wil verkopen! Ik besteed hier ook een les aan. Ik start altijd met een budget van €50 tot €100 euro om gewoon eens laagdrempelig te onderzoeken hoe het voor jou werkt. De vraag is natuurlijk – kun je met dat advertentietegoed dan iets bereiken? JA! Bij iemand kwamen er zelfs 10 nieuwe cliënten uit voor een eerste behandeling die allemaal 50 euro betaalden. Wat kun je verwachten? Dat weet ik niet… Daar zul je echt voor moeten testen. Maar je hoeft geen honderden euro’s in je advertentie te steken. Als het werkt, merk je dat vaak na 50 of 100 euro ook, en als het niet werkt lijkt het me niet handig om er nog meer geld in te steken en moeten we juist opzoek naar een andere oplossing.
Wat is het verschil tussen de live masterclass en de opname?

Ik denk dat het voor jezelf beter is om de live masterclass te bekijken, omdat het als een stok achter de deur werkt. We kennen allemaal het idee van de online trainingen die al jaren op de plank liggen, toch? In de live versie kijk ik altijd kort met iedereen persoonlijk mee. Van te voren heb ik je website al bekeken! De praktijkcasussen pas ik ook aan op de groep. De opname is meer algemeen gericht op alle coaches en therapeuen. De opname is wat korter omdat er verder geen vragen beantwoord worden.